Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag fick en gång i tiden lära mig några oskrivna regler vad gäller Internet, mail, forum osv.
En av dessa regler var att aldrig, absolut aldrig påpeka felstavningar. Du kanske stavar fel ibland du också!
Extremt enkla skrivregler (det handlar inte om rättstavning - besök www.skrivihop.nu) har förstås inget med turskidåkning att göra. Jag kan ändå inte låta bli att kommentera: Självfallet bryter Peter mot forumregel nr 1 för Utsidan - "Använd ett rimligt språk och undvik angrepp på person" - jag gissar dock att angreppet inte ska ses så personligt utan som ett uttryck för en uppdämd frustration över dessa hopplösa isärskrivningar... (vilket i alla fall jag har - ja man kan reta sig på mycket här i världen...)
Detta var ju trevliga sär skrivningar... Tycker nog att vissa av dem förgyller tillvaron.
KYCKLING LEVER - "..han lever, han lever, hurra hurra"
BAD SHORTS - inte är de bra inte...
HUGG ORM - Effektivare än att slå den?
BRUNSTENS BATTERIER - något för massageapparater?
SKUM TOMTE - tar klapparna själv.
RÖK FRITT - bolma på bara!
SNOR KRÅKA - stjäl en fågel.
ETT STYCK MORD - vill ni beställa något mer?
SKYGG LAPP - skraj same?
HÅLL PLATSEN - så ingen annan tar den.
SJUK GYMNAST - kan behöva en sjukgymnast.
MORGON ROCKAR - kväll suger?
SUPER UNDER STÄLL - dricker alkohol medan han sladdar?
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer