Vart ska vi åka?

Jag och en kompis planerar en dyksemester sista veckan i oktober. Vi ska vara borta i ca 10 dagar. Frågan är bara vart vi ska bege oss. Är det någon som har något tips?

Vi letar efter rolig dykning med mycket uppevelser i tropiska vatten. Då vi nyligen tagit dykcert bör det vara en plats med bra dykcenter och dykning som passar för nybörjare. Vi ser gärna att det finns möjligheter för andra aktiviteter då vi inte tänkt att dyka under hela semestern.

Viktigt är ju också att klimatet är ok vid den tiden på året, helst inte mitt i regnperioden alltså. Jag har för egen del varit vid Röda havet (i ju för sig har jag inte dykt där) så jag åker gärna någon annanstans.

Tacksam för tips!

hurgarda i egypten är ett toppen ställe rekommenderar att ni åker dit, röda havet har nog världens bästa dykning slår tex malaysia...
dessutom kan man åka till cairo, luxor ( konungarnas dal, karnak)
kolla in : http://www.hurghada.com/
trevlig resa

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips