Röda Havet

Hej jag funderar på att åka till Röda Havet och dyka inom en snar framtid och jag skulle gärna vilja ha lite tips. Vilken är den bästa årstiden? Bästa orten och arrangören? Vilka arter kan man få se? Jag är nybörjare så dykningen får inte vara alltför avancerad.
mvh Jimmy
 
Osku Puukila har dykat nästan 20 år i Eilat, auktoriserat dykinstruktör. Har basen nära Aquarium.
 
Vem vill stödja Israel!

mek; sa:
Osku Puukila har dykat nästan 20 år i Eilat, auktoriserat dykinstruktör. Har basen nära Aquarium.

Jag vill tycker inte att man ska stödja Israels ockupationspolitik mot det Palestinska folket genom att gynna den Israeliska turistindustrin. Sen måste jag säga att Dykningen som utgår från Sharm El Shaik (ursäkta stavningen!?) Är både bättre och billigare. Så ska man dyka i Röda Havet så tycker jag att man ska utgå ifrån Egypten. Hurgada (stavning igen?) är en annan bra utgångspunkt för dykning i Röda Havet. Varför inte följa med det Svenska segel fartyget Amorina på en veckas dykäventyr.

Micke Raittila
 
Kostnad?

Vad kan det tänkas kosta per dyk inkl hyra av utrustning? Är boendet och mat dyrt? Är nog mest intresserad av Egypten, förmodligen Hurghada. Vill även göra lite annat än att dyka, några tips?
 
Seglar Amorina?

Hej Micke!

Kort fråga, seglar Amorina fortfarande? Hur kommer jag i så fall i kontakt med dem?

mvh

Niklas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
oliveeer_94 Dykvideo Röda havet, ge mig tips och betyg! Dykning 3
kattastrof Svarta Havet - Rumänien Dykning 0
solo Svarta Havet Dykning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.