Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vart köpa kemisk ren bensin?
- Trådstartare BJK
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
lleberg; sa:Men det betyder ju inte att dom köper in dom till samma pris, jämnför att köpa lådor med 12 med att köpa pallar..
Men visst är det en stor prisskillnad alltid.
Men om man är prismedveten/snål kan spara 19 SEK på en flaska genom att gå 100 m. Går man 100 m åt andra hållet ”från min lokala färghandlare” kommer man till Biltema. Nu ids jag inte kolla, men dom kanske också har heptan.
Per Brune
Sot?
Är sot och lite dålig lukt det ända jag behöver bekymra mig över eller finns det andra negativa saker jag bör veta om?
Fungerar heptan och vanlig bensin lika bra i kyla?
men det blir trevligare och renare med kemiskt ren bensin.
Är sot och lite dålig lukt det ända jag behöver bekymra mig över eller finns det andra negativa saker jag bör veta om?
Fungerar heptan och vanlig bensin lika bra i kyla?
Som tidigare nämnts, så innehåller vanlig mackbensin en del otrevligheter, som du slipper med alkylatbensin och heptan. Detta framgår med all önskvärd tydlighet av filmen på http://s116.photobucket.com/albums/o8/WILLIAMFGREENE/?action=view¤t=swedentrip2007077.flv
En bieffekt med mackbensin torde bli att köket kräver mer service än med alkylat och heptan. En annan bieffekt är att åtminstone 95-oktanig mackbensin innehåller en del etanol, som skadar kökets o-ringar.
F.ö. varför vill du köra med just mackbensin? Ett bensinkök, som körs på kemiskt ren bensin, går klart billigare än ett motsvarande gaskök.
/Niklas
Senast ändrad:
Det är snarare giftgaser än sot och dålig lukt som brukar framhållas som anledningen till varför man ska undvika mackbensin:
Unleaded car gasoline contains a lot of additives that are needed for smooth engine operation etc, but these additives are extremely health hazardous and they are not burnt off properly when used in a stove. Instead, they escape as hazardous fuel vapour and exhaust fumes. Therefore, never use car gasoline of any kind for your stove! (Optimus.se)
Det är snarare giftgaser än sot och dålig lukt som brukar framhållas som anledningen till varför man ska undvika mackbensin:
Unleaded car gasoline contains a lot of additives that are needed for smooth engine operation etc, but these additives are extremely health hazardous and they are not burnt off properly when used in a stove. Instead, they escape as hazardous fuel vapour and exhaust fumes. Therefore, never use car gasoline of any kind for your stove! (Optimus.se)
Mycket tydligt och klart
Liknande trådar
- Svar
- 37
- Visningar
- 11 M
- Svar
- 42
- Visningar
- 9 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips