Re: Pris
På apoteket kostar 1 litersflaska 126,5kr
mvh
Johan
BJK; sa:Hur mycket kan en liter kosta på ett ungefär?
På apoteket kostar 1 litersflaska 126,5kr
mvh
Johan
BJK; sa:Hur mycket kan en liter kosta på ett ungefär?
Du använder ju en alu flaska på tur,ialla fall gör jag detBrune; sa:I färgaffären och på Bauhaus kostade i fjol 1 liter heptan 40-50 kronor. Men plastflaskan verkar i mitt tycke väldigt tunn och ”sladdrig”. Det är möjligt att plasten är ”seg” och stark, men jag skulle definitivt dra mig för att ha den flaskan med bensin i, nerpackad bland andra saker.
Per Brune
lenpau; sa:Naturkompaniet säljer Primus egen bensin. Tror den kostar runt en hundring för två liter. Inte provat, men den borde ju va optimal. Ska själv köpa den....
avslutad210712; sa:Har inte kollat nyligt men har för mig att när jag såg Primus Powerfuel (tror jag det heter) så reagerade jag över att den var billigare på naturkompaniet än vad heptanen var på färgaffären.
Kan dock återkomma med svar relativt snart eftersom jag avser att inhandla någon liter troligen under dagen![]()
KLAGER; sa:
Brune; sa:KLAGER; sa:
43,60 per liter (109/2,5) är nog i paritet med färghandeln och Bauhaus (se mitt förra inlägg). Normalt är ett lägre literpris vid större förpackning.
Att tänka på om man inte är storkonsument av bränsle, är att det försvinner (avdunstar?) bränsle med tiden ur en öppnad förpackning, oavsett hur hårt man stängt korken. Detta är i alla fall min erfarenhet med bränsle i plastdunkar.
Per Brune