• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vart hittar jag jobb som skogsskötare?

Hej, jag undrar om ni vet några bra sidor/företag där jag kan ansöka jobb som skogsskötare? både inom sverige och norge.
 
Tack för svaret.
Jag undrar om det finns några andra arbetsförmedlare än arbetsförmedlingen, eller om det finns några andra knep att få in en fot i branschen.
 
Vad är/gör en skogsskötare för något? Tänker du på Jägmästare så är det en 4 årig universitetutbildning!
 
Det manuella skogsarbete som återstår är röjning och plantering, det finns mycket gott om jobb inom detta område.
 
Jag hjälper en vänn från australien som har flyttat hit att hitta det jobbet, han har träffat en tjej här :) ska fråga honom närmare vad exakt det är han har för utb, kunskaper o färdigheter och så återkommer jag. Förresten, hur funkar det om han bara kan australiensiska än så länge?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.