Jaha. Man behöver inte ta ut kortet och stoppa det i en kortläsare, det räcker alltså att koppla in GPSen (med kort givetvis) via USB (?).
Ja det räcker men det går kanske segare än om du sätter kortet i en kortläsare.
Jaha. Man behöver inte ta ut kortet och stoppa det i en kortläsare, det räcker alltså att koppla in GPSen (med kort givetvis) via USB (?).
Det där var litet motsägelsefullt tycker jag. I ditt första stycke säger du att du kan köra kartan på datorn utan att ha kortet inkopplat.
I det andra säger du tvärt om.
Hur menar du =)
Ja det är lustigt med Garmin.
Samma sak med att köpa på minneskort eller DVD. Köper du på minneskort kan du flytta mellan din gamla och nya GPS, men inte få in kartan i datorn. Köper du på DVD kan då få in den på datorn, men inte byta GPS.
Om jag köper en produkt ska den fungera även när jag byter GPS. Skall det vara så svårt?
Rekreationskartan ligger inte på minneskort utan på det intern minnet.
/Niklas
Ursäkta en ovetande, men vad en "rekreationskarta"?? Innehåller den badstränder, campingplatser och Skara Sommarland??
I min Oregon 550t finns det förinstallerat "Recreational Map Europe" en ganska grov topografisk karta som jag aldrig använt mig av.
Vill man ha användbart kartmaterial köper man till det, men något tycker väl Garmin att man skall inkludera i GPS:en även om det är av ringa värde.
Samma som baskarta alltså?
I min Oregon 550t finns det förinstallerat "Recreational Map Europe" en ganska grov topografisk karta som jag aldrig använt mig av.
Vill man ha användbart kartmaterial köper man till det, men något tycker väl Garmin att man skall inkludera i GPS:en även om det är av ringa värde.
Varför köpte du inte en Oregon 550 utan kartan. Jag tycker det är en helt OK karta om man vill ha en topografisk europakarta till hyfsat pris, synd bara att den inte går att installera i datorn.