Varning för ITAB!

Man skall inte underskatta betydelsen av negativ kritik/publicitet i liknande fora som Utsidan och andra. Det är en hel del människor som läser dessa inlägg. Inte alla skriver dock. Jag tror att ITAB biter sig i rumpan om de fortsätter med denna attityd gentemot sina kunder.

Du har nämnt för ITAB att du kommer att ta upp det här i detta forum. Det hade varit enkelt för dem att bemöta dina argument direkt här om de hade brytt sig. Den typen av interaktion är ganska vanlig på de amerikanska foran.

~Paul~
 
Genom åren har jag varit intresserad av flera ITAB-produkter, och då mailat dem för att få mer info om produkterna (varken katalogerna eller hemsidan ger ju någon specifik info, viktangivelser t.ex. saknas ju genomgående). Jag har hittills inte fått svar på ett enda av mina mail. Gissa själva hur många beställningar från mig det har resulterat i.

Intressant att läsa om era erfarenheter, som bekräftar mina farhågor.
 
Prova kläder

gör jag bäst i butik.

Det är inte så många kläder jag köpt via postorder/internet som jag är helt nöjd med utan att provat liknande modeller från samma tillverkare tidigare.

Men jag är faktiskt ganska nöjd med ITAB. Har aldrig haft anledning att skicka tillbaka något. Har handlat för några tusenlappar därifrån senaste 5-6 åren.

Hur tycker ni att man skall lösa dilemmat med passform på kläder man köper på distans?

Thure
 
Re: Prova kläder

Man får väl prova sig fram och försöka läsa på lite om de företag man funderar att köpa från. Ta exempelvis Itab: Genom att bara kolla igenom forumet här på utsidan får man reda på att deras äldre sortiment är stora och "gubbiga" i passform medan deras modernare sortiment är mer normalt. Men visst, det blir en del skickande fram och tillbaka.

Om när vi pratar om returfrakt - jag har för mig att Itab faktiskt bjuder på det. Brukar finnas en adressetikett att klistra på och har aldrig fått faktura för någon extra frakt. Använder visserligen Itab-konto, kanske smyg in extra avgift utan att jag märkt?
 
Har handlat från ITAB en gång och kommer nog aldrig göra det igen. Inte för att mina packawaybyxor har varit dåliga än så länge utan för den trista attityd och service jag stötte på vid enkla frågor om fraktkostnader och postförskott. Kan inte förstå varför det ska vara svårt för ett företag att visa på ett trevligt bemötande till sina betalande kunder? Vi pröjsar ju deras löner, patetiskt.
 
Re: Prova kläder

thureb; sa:
Hur tycker ni att man skall lösa dilemmat med passform på kläder man köper på distans?

Thure
Ärligt talat är jag rätt positivt överraskad av hur bra det gått att köpa kläder (nya och beg) över nätet utan att ha provat först. En del märken får man en känsla för avseende passform, somliga ser man på bilder, vissa kan man prova i butik... Flera varianter, men ytterst sällan jag blivit besviken.
 
Men helt ärligt gott folk. Man pröjsar knappt ingenting för lite skit, ska man då vänta sig de vita handskarna när det börjar strula? Ingen kan väl påstå att ITAB kommer med varken kvallitet eller kundservice. Priserna är därefter. Mina "whatever ötdår name-byxor" dog två dagar efter jag köpte dem. De kostade mig blott 350 spänn. Det super man ju upp på krogen utan vidare så det tänkte jag att jag kunde ha råd med för ett par slask-brallor. Mycket riktigt, slask fick jag. För mer uppstyrt friluftsliv så får det vara tierra, fjällräven eller vad det nu må vara för att styra upp verksamheten.

Skit i ITAB, det är inte värt det. Oroa er inte över dem, de kommer sälja kläder ändå, eftersom det är så billigt. Tänk på er själva istället, vad vill ni ha? Service och kvalitet eller skit och ohyvs?

(Ber om ursäkt för min kassa syn på stålars, vet inte var det kommer ifrån)

/Sulan
 
avslutad210712; sa:
Just nu kan jag säga att följande produkter är jag inte nöjd med när det gäller kvaliten:

<snip>
Coolmaxstrumporna
Björn, på vad sätt var du inte nöjd med Coolmaxstrumporna? Jag har tänkt beställa ett par snart, men det kanske är värt att tänka om?

Jag har beställt från ITAB en gång, då köpte jag packaway-regnstället, lite sockor och några småprylar. Förutom en fleecejacka som bara kostade som en bättre lunch så var jag nöjd. Den där fleecejackan var dock den sorgligaste och konstigaste modell jag sett.

ITAB är väl lite som Ryanair, så länge man har lyckats pricka rätt är det smidigt och framför allt en bra affär. Men om det uppstår strul så är det man själv som får elände (och merkostnader).
 
samme83; sa:
Men helt ärligt gott folk. Man pröjsar knappt ingenting för lite skit, ska man då vänta sig de vita handskarna när det börjar strula?
Samuel, du missar en viktig aspekt.

Det är irrelevant vilket skräp ett visst företag säljer. Att visa lite hövlighet mot sina kunder är det minsta man kan begära.

~Paul~

PS Vet inte om jag är benägen att hålla med att ITAB endast säljer skräp. Många av de märken som finns i deras utbud är kända och framförallt erkända märken med bra/hyfsad kvalité.
 
Att få tystnad eller dåligt bemötande tillbaka är nästan lika illa. Att höja till samma tonläge är ju den enda motmedicinen en kund har.
Tråkigt att höra att såpass många inte fått vad de ansett sig beställa från ITAB. Uppenbart är det dax med en tråd om nät-postorderföretag som inte sköter sig hela tiden. Jag lägger upp en tråd och tipsar Sverker....
Per skor är visst kläder, alla min handsnidade är definitivt...Men jag vet inte om vissa sportskor är, så fula som de blivit.

Go tur
 
PS Vet inte om jag är benägen att hålla med att ITAB endast säljer skräp. Många av de märken som finns i deras utbud är kända och framförallt erkända märken med bra/hyfsad kvalité.

Ja, vi får inte dra detta för långt. Itab må ha dålig kundservice, men alla deras produkter är inte skit för det. Som sagt är deras nyare grejer helt ok och dom säljer också Viking kängor/skor.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.