varmt om knäna

Är det någon som har tips på vad man skulle kunna använda för något för att värma knäna nu när det blir lite kyligare, främst att ha under vintertajtsen. Värmeskydd i neopren hade ju varit perfekt, men de verkar så tjocka och bylsiga (i alla fall dom jag har tittat på från Sportsafe).

/Fredrik
 
Snickars knäskydd

Hej!
Jag har två varianter som förslag. Har själv inte provat ,men kompisar har med bra resultat.
En har tagit ett foder från en gammal jacka, klippt i två långa remsor (ca 50x20 cm) och sytt dit karborreband som han sedan fäst på insidan av sina vindbyxor. Han säger det är helskönt.
En annan har sytt fickor på insidan av byxorna som han sedan efter väderled sätter ner ett par knäskydd av typ som snickarna har i sina snickarbyxor. Finns att köpa i järnhandeln. Kan var lite stela. Fördelen med båda skydden är att de kan tas bort till våren/somaren.

Häslningar Thomas
 
Cannondale

Hej! Om du vill köpa istället för att tillverka själva så finns det knävärmare att köpa i de flesta riktiga cykelbutiker. Har själv ett par från Cannondale som är kanon.

MVH,
Patrik
 
knäskydd

Jag brukar använda vanliga knäskydd för inlines. Billigaste sorten har bara kardborrband men sitter på bra, och är lätta att sätta fast utanpå brallorna. Använder dem även på sommaren när det är lite kyligt. Det hårda skalet ger en liten luftficka som isolerar bra.
 
knäskydd

En variant är att ha tunna men vindtäta knäskydd i Windstopper. De fästs med två kardband och de är tunna och smidiga. Kostar ca 200-300 kr. Ett märke är Gore Bikewear och de sälj på bl.a. Evands MTB 0512-928 60

Alternativt kan du köpa vindtäta tights, men då är priset betydligt högre, minst 800 kr får du nog räkna med. Här finns de som bara är vindtäta på framsidan och de som är vindtäta runt om (de är både dyrare och varmare än den förra varianten). De vindtäta tightsen är lämpliga från ca 10 plussgrader och ner till åtskilliga minusgrander.

/Niklas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
StefanP- Skoval för kallt/varmt väder Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.