Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Finns ju överdrag till kängor - isolerade som man bara tar på kängorna eller fast nattklubbstofflorna i näbbskovariant med fint skinn och kan stå och ispimpla eller spana på vargen i minus 20 med.
De där är helt sjukt varma och ganska billiga. Världens enklaste att bara köra ned foten i när man ska skotta, hämta tidiningen eller sitta still som du ska. De är dessutom väldigt lätta jämfört med de där sorelklumparna.
De där är helt sjukt varma och ganska billiga. Världens enklaste att bara köra ned foten i när man ska skotta, hämta tidiningen eller sitta still som du ska. De är dessutom väldigt lätta jämfört med de där sorelklumparna.
Har du använt sorel själv? Annars är det rätt dumt att jämföra.. Mina sorel var lättare än mina lundhags. Sidan du länkar till visar ju dessutom flera olika modeller varav en är väldigt lik sorel..
Köpte Igloo stövlar förra året och de är grymt varma och väger ingenting. Ett plus är att man lätt tar ut fodret och därmed kan torka det separat. Nackdelen är att de är klumpiga jämfört med powerboots.
Jag har också Igloo. De är måste jag säga otroligt klumpiga att gå i. Visst, det är väl okej när man ska vinterfiska, men skotta snö blir ju inte direkt behagligt.
Använder du överdragsskor Troy? Jag är faktiskt sugen på att köpa ett par. Riktigt smidigt att kunna använda sina vanliga vandringskängor året om.
Nu kör jag inte utan kör med vanliga kängor i större storlekar - men jag skall så jag vet inte vilka som är bra nu , fanns dock nån här på utsidan som tipsade om några bra - tror det var i vintras.
Det är ju en perfekt lösning då det t.ex är barmark men kallt då kan man gå ofta med joggingskor och ta på sig dom här när man står stilla vid lägret eller fiskar - och i kombo med kängor lär man kunna göra det i -40..
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer