Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tips på "Fot-formade" vandringsskor?
- Trådstartare KakanSomSmular
- Start datum
Jag kan rekommendera GEA Waldviertler
gea-waldviertler.at
Eller
gea-waldviertler.at
Jag har Sommertramper. En välbyggd sko/känga som inte är barfotalik i mer än att det är zero drop och plats för tårna.
Edit, inte helt lätt att beställa därifrån.
Man mejlar beställningen och får ett kontonummer tillbaka. Men det är inom EU så överföringen är gratis.

Tramper Flex • GEA Waldviertler Webshop
Traditionelle Lederschuhe treffen innovative Farben. Entdecke jetzt eine große Auswahl an Schuhen und Taschen. Handarbeit aus Österreich. Von Sommer bis Winter.

Sommertramper • GEA Waldviertler Webshop
Hier bist du richtig: Schuhe aus echtem Leder. Handarbeit aus Österreich. Große Auswahl. Für Damen, Herren und Kinder. Für jede Gelegenheit.
Jag har Sommertramper. En välbyggd sko/känga som inte är barfotalik i mer än att det är zero drop och plats för tårna.
Edit, inte helt lätt att beställa därifrån.
Man mejlar beställningen och får ett kontonummer tillbaka. Men det är inom EU så överföringen är gratis.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Trådstarten är inte helt ny ser jag, men ändå.
Jag har blivit med ett par såna här, trots att jag inte har fötter som är breda eller höga eller särskilt besvärliga på något sätt, så har det varit en intressant bekantskap för vandring i hemmaskogen. Bra fäste och markkontakt, lätta på foten. (Jag kör med dubbla sockar och en extra iläggssula under den ordinarie, pga mina låga platta smala fötter.)
Vivobarefoot
Jag har blivit med ett par såna här, trots att jag inte har fötter som är breda eller höga eller särskilt besvärliga på något sätt, så har det varit en intressant bekantskap för vandring i hemmaskogen. Bra fäste och markkontakt, lätta på foten. (Jag kör med dubbla sockar och en extra iläggssula under den ordinarie, pga mina låga platta smala fötter.)
Vivobarefoot
Hur är greppet på vått/lerigt/snöigt underlag?
Funderade på att köpa ett par realfoot farmer men tyckte att sulan såg rätt dåligt mönstrad för att vara en känga..
Funderade på att köpa ett par realfoot farmer men tyckte att sulan såg rätt dåligt mönstrad för att vara en känga..
Själv behöver jag varken "stabilitet" eller mycket till dämpning, så för egen del bara Lundhags vanliga lätt formade ullfiltsulor. De ger en aning stöd åt fotvalv och skålning/tryckutjämning kring hälarna, och är tillräckliga för att få bort genomslag av vassa småstenskanter o.d.Vilka sulor är det du lägger i och får stabilitet?
Men det är ju valfritt att lägga in något mer stödjande, dämpande och/eller vridstyvt.
Anledningen till att jag håller mig till ullfilt (eller, i stan, läder) är att mina fötter ofelbart blir både blöta och kalla av syntetmaterial. Ullfilten buffrar fukt och värmer även i fuktigt tillstånd.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg