Varma skor för skoter pimpling

Jag söker ett par riktigt bra varma skor som funkar bra för relativt lugna vinteraktiviteter som pimpling och skoteråkning, etc

Vad finns det?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Håller med

Sorel Glacier är svårslagna.
Köp en storlek förstora, stoppa i en extra kyldex sula och få plats med riktigt tjocka raggsockar.

http://powerboots.se/Powerboots.aspx

De där är helt sjukt varma och ganska billiga. Världens enklaste att bara köra ned foten i när man ska skotta, hämta tidiningen eller sitta still som du ska. De är dessutom väldigt lätta jämfört med de där sorelklumparna.

Har du använt sorel själv? Annars är det rätt dumt att jämföra.. Mina sorel var lättare än mina lundhags. Sidan du länkar till visar ju dessutom flera olika modeller varav en är väldigt lik sorel..

Jag har också Igloo. De är måste jag säga otroligt klumpiga att gå i. Visst, det är väl okej när man ska vinterfiska, men skotta snö blir ju inte direkt behagligt.

Använder du överdragsskor Troy? Jag är faktiskt sugen på att köpa ett par. Riktigt smidigt att kunna använda sina vanliga vandringskängor året om.

Nu kör jag inte utan kör med vanliga kängor i större storlekar - men jag skall så jag vet inte vilka som är bra nu , fanns dock nån här på utsidan som tipsade om några bra - tror det var i vintras.

Det är ju en perfekt lösning då det t.ex är barmark men kallt då kan man gå ofta med joggingskor och ta på sig dom här när man står stilla vid lägret eller fiskar - och i kombo med kängor lär man kunna göra det i -40..

Hitta inte tråden där tipset fanns.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips