Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Varm macka på stormkök
- Trådstartare Livetiskuggan
- Start datum
Kan man inte grilla dem med ett sånt litet fiskhalster direkt över en eld istället? brukar göra så med kött och korv iaf.
www.zeta.nu/recept/grillad-tramezzini-med-prosciutto/
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kan man inte grilla dem med ett sånt litet fiskhalster direkt över en eld istället? brukar göra så med kött och korv iaf.
Fördel där, mindre fett och väger inte så mycket.
Ett figurklippt rf finmaskigt nät gör om din Trangiapanna till en brödrost, fyller inte mycket och rymms i din köksutrustning. Tricket är långsamt, sparelda, jag brukar ställa pannan på krokarna uppåt, drar ner gasen, kastrull över, vänder i halvtid. Hemmabakat Medelhavsbröd brukar det bli, surbröd på dinkel mm. Lärde mig uppskatta rejäla varma mackor på Cypern, smör, senap, skinka, utkärnade tomatskivor, ost lite grönt och dito på den andra, kryddas efter smak. Håller med om att jobbarportioner, samt vid 19 hålet brukar mackorna vara rejäla.
go tur
go tur
Så himla mycket köksjobb - för fyra triangulära varma ostmackor...?
Mycket enklare med en smörgåsgrill av den sort som Råd och Rön rekommenderade i senaste numret:
Jag har en sån där DeLongi sedan rätt länge, och den fixar fyra triangeltoast på nästan nolltid
- och sedan när fredasmyset är klart så är det bara att spola av de kallnade grill'plåtarna' med
hetvatten - klart...
/Odd
Mycket enklare med en smörgåsgrill av den sort som Råd och Rön rekommenderade i senaste numret:
Jag har en sån där DeLongi sedan rätt länge, och den fixar fyra triangeltoast på nästan nolltid
- och sedan när fredasmyset är klart så är det bara att spola av de kallnade grill'plåtarna' med
hetvatten - klart...
Eller, lite tyngre men bättre, med ett Hörnells smörgåsgrilljärn i aluminium över lägerelden?Kan man inte grilla dem med ett sånt litet fiskhalster direkt över en eld istället?
/Odd
Ja den lilla jag har väger inte många gram. ett smörgåsjärn väger för mycket för att jag skulle orka ta med vandring iaf.Fördel där, mindre fett och väger inte så mycket.
Jag har aldrig använt min för fisk, utan bara andra grejer. zucchini, karré och falukorv m.m..
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg