Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nära Götet är det väl mest vid Aspen och Greggered du hittar sportklättring enligt din spec. Men då är det ju andra väderstreck vi pratar om ... Aspen är väldigt mycket en vårklättringsplats. Skulle säga att Fikahyllan snart är för varm.
vi ska bara försöka få in lite klättring på lördag när jag kör igenom gbg...
nån som har koordinater eller vägbeskrivning till nån klippa som värd att testa, behöver inte vara väldens finaste klippa bara kul att få in lite klättring om nu inte klippan e för kall.
Sen har vi ju "Övre väggen" i Utby bjuder på fin utsikt och klassikern Spagaten som är i femma-registret...? Här är det dock naturliga säkringar som gäller men det är lättsäkrat och vill man slänga upp ett toppankare så finns det gott om bomberplaceringar strax över kanten.
Från Ungmästaregatan (obs vill minnas att man inte ska parkera på Ungmästaregatan pga hänsyn till Boende) i Utby knallar du rakt ut i grönskan och føljer stigen som sakta tar höjd och skråar upp mot vänster (från Ungmästaregatan sett..) upp mot Bergsjön och klippan finner du halvvägs till Bergsjön ca 10 min promenad. Det finns för övrigt mkt annat i området också...Kolla Gbg-føraren...
vi ska bara försöka få in lite klättring på lördag när jag kör igenom gbg...
nån som har koordinater eller vägbeskrivning till nån klippa som värd att testa, behöver inte vara väldens finaste klippa bara kul att få in lite klättring om nu inte klippan e för kall.
Ni efterfrågar "vårklättring" för den 1/2? Med massor av snö ute?
Hårt.
Generellt finns det massor med bra klättring i de graderna här i gbg med omnejd, speciellt om ni kan tänka er att topprepa, men knappast som kan klättras med speciellt mycket njutning i nuläget.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...