Vargobs över hela Sverige

Det var väl inget fel på tidningsrubriken. Det går ju inte att säga om det är en varg förrän DNA-provet är analyserat, därav rubriksättningen. Var det svårt att förstå???

Jag har inga problem att förstå rubriken eller innehållet i artikeln. Det roliga hade ingenting att göra med innehållet i artikeln eller omständigheterna som artikeln beskriver utan det var kort och gott uttrycket "misstänkt varg" och Johans kommentar "Undrar vad vargen är misstänkt för?".
 
Senast ändrad:
Jag har inga problem att förstå rubriken eller innehållet i artikeln. Det roliga hade ingenting att göra med innehållet i artikeln eller omständigheterna som artikeln beskriver utan det var kort och gott uttrycket "misstänkt varg" och Johans kommentar "Undrar vad vargen är misstänkt för?".
Vargen är misstänkt för olaga jakt på samernas renar.
 
Varg som söker sig till samhällen ska avlivas om dom inte kan skjuta den med bedövning.
Det skulle ingen våga ha barn ute om man bodde där och man visste att den fanns varg i grannskapet som stryker runt.
 
Envisas man med att hålla tamboskap i rovdjursrevir får man räkna med ett visst svinn.

Om jag inte missminner mig så är det beslutat i riksdagen att det inte ska finnas varg inom renskötselomr.
Junkön är inget rovdjursrevir vad jag vet. Jag med flera misstänker att det är en invandrare från öst som har genat över Bottenvikens is och råkat komma på renarna Junkön.
Vi får snart veta om det är en invandrare el. svensk varg som har vandrat norr ut så fort DNA-provet är analyserat.
 
Om man är en varg så kan det säkert vara jobbigt att springa runt i skogen i djup snö osv, såklart man måste ha ett skrovmål av smaskiga renar eller får nu och då, mums !
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Vårbocksjakt i hela Sverige Jakt 1
lsjonsson Så vill rovdjursföreningen inskränka jakten i Sverige :( Jakt 52
Nordstjärnan Tvättbjörn i Sverige? Jakt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.