Vargen oersättlig för ekosystemet?

-PaTRiC-; sa:
Stadan; sa:
Likt den kunnige och saklige Raskesven drar jag slutsatsen att det inte är meningsfullt att argumentera med dig. Får jag föreslå ett alternativt forum - http://www.jagareforbundet.se/

med tonen i ditt inlägg så får jag en känsla av att det skulle vara något fel på jägarförbundet?

Svar nej. Min uppfattning är bara att rambos inlägg passar bättre där. Någon värdering av jägareförbundet är det ej.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Stadan; sa:
-PaTRiC-; sa:
Stadan; sa:
Likt den kunnige och saklige Raskesven drar jag slutsatsen att det inte är meningsfullt att argumentera med dig. Får jag föreslå ett alternativt forum - http://www.jagareforbundet.se/

med tonen i ditt inlägg så får jag en känsla av att det skulle vara något fel på jägarförbundet?

Svar nej. Min uppfattning är bara att rambos inlägg passar bättre där. Någon värdering av jägareförbundet är det ej.
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!
 
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!
Mitt absolut sista svar till dig. Jag gav dig ett tips, tolka det hur du vill. Ointelligent? Den slutsatsen drar du själv.

Jag vill fortfarande att du ska svara på frågan vem/vilka som ska bestämma vilka arter som får finnas? Elitism var återigen ditt uttryck.
 
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!

Men... om du är på det klara med din bristande intelligens... varför gör du inget åt saken? Det finns studiecirklar, kvällsskolor och på komvux kan du nog börja på mellanstadiet rent av. Testa.

Lycka till //Zeeke :)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Stadan; sa:
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!
Mitt absolut sista svar till dig. Jag gav dig ett tips, tolka det hur du vill. Ointelligent? Den slutsatsen drar du själv.

Jag vill fortfarande att du ska svara på frågan vem/vilka som ska bestämma vilka arter som får finnas? Elitism var återigen ditt uttryck.
Jo, jag ska ge dig ett svar: arternas överlevnad bestäms av vårt sätt att leva.
INTE av dig eller mig utan något mycket större!
Tydligt nog eller fortsätter du din överlägsna attityd?
Fanatism och elitism driver inte nåt framåt.
Du kommer att stå och stampa på samma ställe tror jag.
Får se hur långt du kommer med ditt medlöperi.
 
Zeeke; sa:
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!

Men... om du är på det klara med din bristande intelligens... varför gör du inget åt saken? Det finns studiecirklar, kvällsskolor och på komvux kan du nog börja på mellanstadiet rent av. Testa.

Lycka till //Zeeke :)
Kommer inte in, kan jag gå på distans hos dig?
Du verkar vara synnerligen smart och ödmjuk, Zeeke!
Haha!
 
Så om jag fattar saken rätt:

Eftersom vargen hela tiden skjuts av människor finns det ingen plats för vargen och den ska således skjutas av människor?

Man skulle också kunna tänka sig att folk som är på fullaste allvar är rädda för skygga skogsvovvar flyttade till trakter utan skogsvovvar och lät oss andra bo kvar. Så slapp det skjutas överhuvudtaget och alla kunde krama varandra.
(Visst, skogsvovvar förstör ibland köttproducenternas produktionsenheter, men detta svinn ingår väl - som allt annat svinn - i producentens ekonomiska kalkyl? Men det kanske är en annan evighetsdiskussion. Föresten är väl jaktvovvar lika farliga som skogsvovvar för köttproducenterna?)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.