• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför skall man inte elda på en berghäll ?????????

Är det att trolla? Låter som standardinlägg i lättpackarforumet...
Precis, det är standardinlägg det är till motsats mot detta det kan vara bra med lite troll.
Detta är ett typiskt trollinlägg:
* DET VORE INTE HELT FEL OM PERSONER (virriga till 98,2%)
KUNDE FORMULER FRÅGESTÄLLNINGEN R-Ä-T-T !

* ÄNNU HAR INGEN KUNNAT FORMULERA FRÅGESTÄLLNINGEN-
RÄTT OCH DÄRFÖR KAN DE INTE HELLER FÅ ETT RÄTT SVAR.

-----------------------------------------------------------
DÄRFÖR GÄLLER TILL 98,2 % - GODDAG YXSKAFT !
-----------------------------------------------------------

ALLA DESSA SOM KOMMER MED MEDIOKRA OCH VIRRIGA
FRÅGOR, VET INTE VAD DE FRÅGAR OM OCH DÄRFÖR KAN
DE ALDRIG HELLER FÅ ETT R-Ä-T-T SVAR.

¤ DET ÄR MYCKET SVÅRARE ATT FORMULERA EN
FRÅGESTÄLLNING RÄTT, ÄN ATT BESVARA DEN RÄTT!


( Har hört sådana virriga frågor så ofta och under så
lång tid att jag/vi blir illamående, bara man nämner dem)


*****************************************************

SKIT IN - SKIT UT, GÄLLER HÄR SOM I SÅ MÅNGA ANDAR FALL

*****************************************************

Vibbe i en tråd som handade om skillnad mellan att springa på löpband och på riktigt. Han var helt enkelt MOAT=mother of all trolls. Plöj även igenom tråden om kikare så har Ni nåt att göra i natt.
 
Menar du en torr eller våt badhandduk?
Hur våt är en våt badhandduk?
Hur stor är en badhandduk?
Är det bara vatten eller är det schampoorester i (annan ytspänning)?
Väger du det i solsken eller i regn?

John Bauer :)

PÅ vilken höjd över havet befinner Du dig och vad är sattelitklockan synkroniserad på för tid?:)
En som förstår!!!
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Det

handlar om hänsyn och socialt tänkande. Lämna inget utom fotspår tag inget utom foton. Fast bär och svamp är OK att ta i Sveriges natur.

Thure
 
handlar om hänsyn och socialt tänkande. Lämna inget utom fotspår tag inget utom foton. Fast bär och svamp är OK att ta i Sveriges natur.

Thure
Men du Ture, menar du att "vanligt" folk ska hålla sig på mattan o inte lämna spår efter sig ?
Men de "stora" herrarna kan göra vad som helst i naturen, näe stå upp alla utsidesmedlemmar, friluftsmänniskor, lämna garderoberna o bygg monument i skogen efter er som en protest mot skyskrapor, öresundsbroar, o annat skit.
För om hundra år kommer det busslaster med turister o får veta att, ja här levde folk något som kallades friluftsliv, gud va läckert o kulturellt, måste fota detta monument (eldstad, o grundstenar till ett vindskydd)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Som paddlare vill jag naturligtvis se så lite påverkan som möjligt av människan i vår fina skärgård!
Tycker det är tråkigt när man kommer till favoritstället å hittar massa skråp som engångsgrillar ölburkar mm Brukar faktiskt ta med "skräpet" hem! Tror inte ens dom som lämnar det gillar att se det nästa ggr dom är där!
Samma med eldningen på berget! Om alla skulle göra så skulle jag bli lite ledsen!
När jag springer Vildmarksleden samma sak brukar plocka lite skräp även där (mest cigarett pkt, konstigt nog) Får tyvärr inga bra tider på sträckan då :)

/Janne
 
Så har man inte tittat in forumet på ett tag... Då händer detta "Peter har vaknat" och man önskar att han höll sig lugn tills nästa höst.
Fan Peter mer finess har du än så här, Ska du köra en trolltråd hitta på nåt som vi tror att du står för leta upp dem som inte tycker som du och ifråga sätt hela deras existens.

Ibland dyker det upp riktiga troll, det är kul men jag har en delad syn på det. Dels skrattar jag högt för mig själv samtidigt som jag önskar att visa personer skojjar med oss. Jag blir lite illa berörd när man/vi/jag driver med folk och de inte fattar.

Vi kommer väl alla ihåg Slotte eller alla jakt trådar om varför det är kul o döda oskyldiga djur.

Vill man få igång mig ska man skriv nåt om att åka fyrhjuling i skogen är kul eller att skita i naturen och lämna allt synligt så att ingen kliver i det

Så kom igen nu Peter jag ser dig som en av de stora här på utsidan näst efter .....
 
Så har man inte tittat in forumet på ett tag... Då händer detta "Peter har vaknat" och man önskar att han höll sig lugn tills nästa höst.
Fan Peter mer finess har du än så här, Ska du köra en trolltråd hitta på nåt som vi tror att du står för leta upp dem som inte tycker som du och ifråga sätt hela deras existens.

Ibland dyker det upp riktiga troll, det är kul men jag har en delad syn på det. Dels skrattar jag högt för mig själv samtidigt som jag önskar att visa personer skojjar med oss. Jag blir lite illa berörd när man/vi/jag driver med folk och de inte fattar.

Vi kommer väl alla ihåg Slotte eller alla jakt trådar om varför det är kul o döda oskyldiga djur.

Vill man få igång mig ska man skriv nåt om att åka fyrhjuling i skogen är kul eller att skita i naturen och lämna allt synligt så att ingen kliver i det

Så kom igen nu Peter jag ser dig som en av de stora här på utsidan näst efter .....

Jag lovar Bettis, det här var "stenat" från början, jag ska nog komma på något, jag har rätt mycket tankar i huvudet som jag ska utveckla/inveckla till allas glädje/förtvivlan, hmm, grrrr, återkommer, soon baby...
By the way, vad är det för fel med frågeställningarna på lättpackarforumet vättlefjäll ?
 
Skickar ett nytaget foto på mig när jag tänker ut nya trolltrådar.....
 

Bilagor

  • peter1959.jpg
    peter1959.jpg
    36.3 KB · Visningar: 381

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.