Vård av uppblåsbara liggunderlag

Hej!
Kanske fel forum.
Har ett bra liggunderlag tycker jag. Men efter sommaren så har den fått blodfläckar av mygg.
Och nu undrar jag vad som är bäst att ta bort det eller låta de vara?
Någon som har något bra tips.

Lånar tråden för en relaterad fråga. Ska liggunderlaget förvaras över vintern ihoprullat i sin förpackningspåse, eller mår det bättre av att förvaras uppackat hängande?

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag skulle nog inte bry mig om blodfläckarna och vad det gäller liggunderlaget så har jag hört att materialet kan bli förstört om det ligger ihoprullat under en längre tid. Jag förvarar alltid mina liggunderlag under sängen utrullade ouppblåsta.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.