Var ligger friluftsbutiken "Go" i Stockholm?

Vill minnas att det gick knackigt för dom så hela kjedjan köptes upp av intersport...med reservation för att minnet kan svika. Men GO finns i varje fall inte kvar.
 
Om jag minns rätt: Några butiker bröt sig ur Intersport 2006 och bildade GO (men fortfarande med samma sortiment). Ett och ett halvt år senare blev de uppköpta av Intersport igen.
 
Om jag minns rätt: Några butiker bröt sig ur Intersport 2006 och bildade GO (men fortfarande med samma sortiment). Ett och ett halvt år senare blev de uppköpta av Intersport igen.

Tanken var att bryta ut alla Stockholms Intersportbutiker och starta en butikskedja utan "egna" märken och med ett sortiment anpassat till Stockholm. Men man kom inte mycket längre än till att sälja ut sitt gamla Intersportsortiment. Mest var det den milda vintern som satte käppar i hjulet, enligt ledningen. Själv tyckte jag nog inte ens att man kom igång med butikerna ordentligt. Det såg alltid rätt glest ut, och hela varumärket kändes mer budget än Intersport, inte tvärtom som var tanken.

Här är en artikel om konkursen (i Sportfack 2007)
 
Jaha, då är det ingen idé att jag springer omkring i Stockholm och letar efter den butiken då :) Jag tackar för svaren.
 
Buteiken i Länna är skyltad som Go men är på alla andra sätt en Intersportbutik, man kan tex dra sitt intersportkort i kassaterminalen. Jag frågade och då suckade tjejen i kassan något i stil med "vi hoppas bli av med Go så fort som möjligt". kanske något avtal gör att de inte skyltat om ännu.

/Martar, som köpte massor av bra grejer både när Intersport blev Go och körde 50% på allt och när Go åter blev intersport och körde samma tokrea:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.