Var köper jag Aliens?

Hej, jag vill köpa ett set aliens. Vilket är bästa stället (i bästa lägger jag att det är ett vettigt pris och att man får grejjerna snabbt).

Har kollat runt på det vanliga internet ställena (sportsnet, addnature, northstar, highsport, lgj) ingen säljer aliens. Så är det till att gå till tierra och hosta upp degen eller finns det andra alternativ?

/D

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har precis fått leverans

Fick leverans från Rei idag! 5st Aliens! Grymt skönt!
Betalade totalt ca 1800:-

Fick möjlighet att få med dem hem med en kompis...
Vilket jag kan rekomendera, det blir ju lite billigare då!

Annars Tierra butiken alltid trevliga och bra eller http://www.adventura.se/butiken/group.php?uid=110
Har inte handlat där själv men de har iaf Aliens!

Lycka till!

Tackar

1800 är ju ett rätt bra pris för ett set. Inte riktigt vad man kommer undan med om man går till Tierra butiken. Men men, de är ju som sagt väldigt schyssta.

Tack för hjälpen iaf!
/D

Väcker denna tråd till liv igen eftersom jag själv söker vart man kan köpa aliens. Helst nån svensk affär/webshop men utländska går bra också. Tack på förhand för ev. tips.

jag köpte ett set (8st) från mountain tools i våras, fick betala totalt 1600 kr för dem (rea+låg dollar). (jag betalade ingen frakt, de fick resa i bagaget;)

I sverige är de enda (mig veterligen) som säljer AIiens, arcteryx/tierra/sasquatch och goclimb.se (som dessutom har rea på aliens för ögonblicket)

lycka till!

Felix

Kanske värt att kolla upp de sprillans nya Metolius Mastercams? De verkar nästan vara en kopia på Aliens vad det gäller bredd på kammen och känslan. Dessutom har företaget som tillverkar Aliens fortfarande vägrat införa någon kvalitetskontroll på sin produktion.

Har inte klättrat med Metolius Mastercams men klämt en del på dem i butik. Håller med om att de ser ut som som en kopia av Aliens men de KÄNNS definitivt inte som Aliens. Jag tycker inte alls att Metolius Mastercams har samma sköna känsla som Aliens men de är säker minst lika bra och det finns säker dem som tycker att Mastercamen känns bättre.

Patrik vad menar du med att CCH vägrat införa någon kvalitetskontroll på sin produktion?
(De dragtestar ju i alla fall alla kammar)

/Benjamin

Patrik vad menar du med att CCH vägrat införa någon kvalitetskontroll på sin produktion?
(De dragtestar ju i alla fall alla kammar)
/Benjamin

Det är ett flertal butiker häromkring som vägrar att sälja Aliens. När jag frågat varför, så säger de att CCH har undermålig kvalitetskontroll. Jag har inte närmare undersökt exakt vilken kvalitetskontroll dessa butiker har krävt men inte fått. Jag ska försöka ta reda på detta nästa gång jag springer förbi.

CCH fick dra tillbaka en batch Aliens en gång p.g.a. tillverkningsfel, om jag inte missminner mig.

Jag har en Metolius Mastercam som jag klättrat lite med. Styvare och känns mer "stabil" än en Alien, både på gott och ont. Det är en röd jag har, vilket är lite större än den röda Alien. Skulle gärna prova de mindre Mastercammarna också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips