Var köpa stora kraftiga plastpåsar?

Jag gillar att packa med kraftiga plastpåsar av större modell (typ 5-25 liter), helst genomskinliga. Men var köper man såna egentilgen? -det lager jag haft av okänd härkomst börjar ta slut.

Framförallt är jag ute efter långa, relativt smala påsar som rymmer ett hoprullat liggunderlag, och skyddar det mot blötan samtidgt som de är sega nog att stå emot vassa grenar när liggunderlaget är fästat utanpå ryggsäcken.

Akvarieaffären.

Kolla i akvarieaffären. Nu är det länge sedan jag hade ett akvarium men akvarieaffären hade väldigt starka plastpåsar som man fick när man köpte fisk. Men jag kommer inte ihåg hur stora plastpåsar dom hade.

Per

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ingen dum ide alls, fast de lär väl inte ha just de där avlånga påsarna som är helt suveräna till allt möjligt. Borde väl inte vara helt omöjligt att hitta ändå?

Akvariepåsar finns i två storlekar - den större är rätt stor men du får nog inte ner ett klassiskt hoprullat liggunderlag i det (möligtvis en påse från varje ände, men det blir svårt att få tätt)

Du kanske redan har hittat kraftiga påsar , men jag tänkte bara tipsa att renodlade kontorsvaruhus
säljer ibland kraftiga plastpåsar i alla storlekar.Vissa har jag sett ha en rejäl "zip" öppning & stängning upptill.
Vet tyvärr inte vad påsarna kallas eller vad de används specifikt till.

Påsarna som används för att samla upp tuggade dokument från dokumentförstörare är genomskinliga, hyfsat stora och av stark plast. Vet ej var man köper dem (kontorsmaterielaffär?), jag har ett par stycken som jag "hittade" på kontorsförrådet hos en tidigare arbetsgivare.

Nepp, jag har inte hittat nåt - men en renodlad kontorsbutik är kanske en bra stat. Ska besöka akvariebutkien också, det låter lovande!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips