Var köpa NN 75 längd-pjäxa?

Hej på er!

Kan någon hjälpa en s k nybörjare?

Jag behöver köpa ett par längdskid-pjäxor till mina gamla men väl fungerande längdskidor. Efter efterforskningar har jag förstått att jag behöver ett par pjäxor som passar med NN 75-bindning.

Cykelringen har denna typ av pjäxa men de har endast (för mig) små storlekar då jag behöver 43-44. http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=1201&Type=Prod

Kan någon tipsa om var jag hittar denna typ av pjäxa i stockholmsområdet?

Alternativet är att köpa ett nytt modernt längd-paket inkl pjäxor, vilket säkert kan vara bra, men idag hittar jag gärna ett par pjäxor enligt ovan då jag inte är särskilt kräsen.

Med hopp om hjälp och några stavtag, tack!

Det borde gå att hitta på blocket. Sök tex. på Garmont, Crispi och Lundhags så kanske du hittar något.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack Fredrik!

Jag kollade på Blocket tidigare, jag har också googlat, med en del träffar men inget som gett resultat. Dina tips på märken att söka på gav fler uppslag. :)

Efter att ringt runt till bl a Cykelringen och diverse secondhand-butiker inser jag dels att utbudet är obefintligt så här sent på säsongen men också att det kanske är dags att uppdatera mig på hela setet istället för att köpa nya pjäxor.

Tack för svar!

Wått & Tårrt, Sundsvall

Hej!

Såg ett par fabriksnya senast igår lördag 23 mars på Wått & Tårrt i Sundsvall 060-12 71 71.

Tack för tipsen!

Jag söker strl 43-44 vilket verkar vara tight att få tag på så här i slutet på mars. Cykelringens butiker i Stockholm hade bara små storlekar kvar. Likaså de secondhand-butiker jag kollade med, om det ens fanns något par kvar.

Det verkar som att det finns två "varianter" - fabriksnya billiga av nästintill okänt märke samt de mer etablerade märkena vilka Bjork52 nämnde. De senare kostar en del mer och jag tolkar det som att de också mer är för turåkning med äldre typ av bindning (NN 75).

Med mina, om än gamla, XC-skidor blir det nog klumpigt med tur-pjäxan. Den billigare varianten av okänt märke verkar vara lite lättare.

Rätta mig gärna om jag har fel i detta och angående tur-åkning kontra XC-åkning.

Ha det gott!

Senast ändrad:
Du har nog rätt i att Crispis och liknande 75mm-pjäxor är tänkta till turåkning och de kan nog kännas lite klumpiga till ett par xc-skidor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips