Var köpa gummistrap med kula på?

Som syns på bilden så har en svart gummistrap (den närmast i bild) tappat toppkulan, trött av ålder.
Den längre bort i bild, vid meterstocken, är intakt och hel.
Var kan jag köpa nya sådana?
Jag vet inte vad de heter och vet inte vad jag ska söka på för ord.
Är det månne ett tillbehör till att hålla fast preseningar på bilsläp eller?
Jag har övertagit konstruktionen och kan tyvärr inte fråga uppfinnaren.

/Patrik

Strap.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det finns ett stort antal "gummistroppar" om du googlar på det av olika modeller att välja på. Jag har liknande till mina skidhållare från Thule, dessa är 12cm långa med fyra kulor för olika spänning på distans på 2 cm mellan varandra, första kulan 4,5cm från bottenkulan. Stroppens tjocklek 7mm
Kanske behöver du byta infästningarna för att passa till en ny stropp (ex den typen som används till kapell), men gissar det är enkelt fixat?
Är det ett hemmagjort skydd/huv vid motorbrunnen på bild?

Det finns ett stort antal "gummistroppar" om du googlar på det av olika modeller att välja på. Jag har liknande till mina skidhållare från Thule, dessa är 12cm långa med fyra kulor för olika spänning på distans på 2 cm mellan varandra, första kulan 4,5cm från bottenkulan. Stroppens tjocklek 7mm
Kanske behöver du byta infästningarna för att passa till en ny stropp (ex den typen som används till kapell), men gissar det är enkelt fixat?
Är det ett hemmagjort skydd/huv vid motorbrunnen på bild?

Ja det är skyddsshuv (mest för ljuddämpning/avledning) för utombordare på båten. Hemgjort eller inte vet jag inte - den följde med vid begagnatköp.

Minns nog också sådana skidhållare och har mailat Thue support då jag inte hittade något bland deras tillbehör på webben.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips