Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej alla!
Tänkte tillverka ett nytt blad till mitt roder, jag undrar om någon vet var man kan köpa alu-plåt? Finns det i vanliga järnaffärer? Jag bor i Malmö.
Tacksam för svar och ideer, Patrik.
Jag skulle tro att järnhandeln inte vill sälja en sådan liten kvantitet som behövs till ett roder. Jag brukar köpa metall (mest aluminium) ur återvinningscontainern på en firma som jobbar med aluminium och rostfritt. Billigt ibland till och med gratis. Hittar jag inget lämpligt material på min "favoritfirma" brukar jag leta "skroten" men där bitarna oftast är fulare (repiga) och man blir lortig när man letar.
Vill man ha det snyggt kan man skicka sina grejer för eloxering när man är klar.
U balkarna till min kanothållare köpte jag på "skroten" och plattstång på metallfirman. Skruvar och muttrar (rostfria) på en båtfirma. Korshandtagen på Clas Ohlson och isoleringen på en VVS butik.
Jag har lärt mig sedan dess (1997). På Clas Ohlson finns också en del i rostfritt, mycket billigare än i båtaffären, och avståndet för mig till Clas Ohlson minskade i oktober i fjol från 111 km till 2 km enkel resa .
Jag har lärt mig sedan dess (1997). På Clas Ohlson finns också en del i rostfritt, mycket billigare än i båtaffären, och avståndet för mig till Clas Ohlson minskade i oktober i fjol från 111 km till 2 km enkel resa .
Jo, jag är också flitig kund hos CO. Det var bra när de flyttade in i Arosian. Dessutom promenadavsånd för mig som bor innanför cityringen. Var i V-ås bor Du?
/Mattias
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar