Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ser ut som vanliga skidglasögon finns t ex på välsorterade affärer som Alpingaraget i Stockholm är det just den svarta färgen utan stor logga på bandet du är ute efter?
Bilden visar Försvarets googles som jag tror har ett visst skydd i linsen för splitter. Så det innebär att man får leta efter företag som säljer militärt material. Möjligen det finns civila goggles som uppfyller kraven som skyddsglasögon.
Ser ut som vanliga skidglasögon finns t ex på välsorterade affärer som Alpingaraget i Stockholm är det just den svarta färgen utan stor logga på bandet du är ute efter?
Leta inom airsoft-sfären är mitt tips. Där kommer du garanterat hitta något som är lite lagom "tacticool" utan att vara alltför dyrt, även om kanske inte exakt samma som du har på bilden ovan.
Här finns det lite liknande: http://www.terrang.se/se/utrustning/glasogon/goggles
...fast det ät ju inte gratis precis...som någon sade så är det nog "militärspec" på linsen som drar upp priset.
Tycker ju annars att goggles finns i alla möjliga och omöjliga färgsättningar i "vanliga" sportbutiker.
För att förtydliga så stavas skidglasögon goggles på utrikiska och jag har själv fått tillrättavisning för samma sak i annan tråd då jag frågade om skidsglasögon från en annan tillverkare.
Terräng brukar ha FM-lik utr liksom säkerhets-/överlevnadsfirman i Karlsborg som jag glömt namnet på med det söker du nog snabbt fram.
/Patrik, vars goggles kommer från Juhlbo och sökmotor från google
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...