Var hittar man beg fjällräven byxor i Mälardalen?

Jag skulle vilja ha tips på loppisar etc i mälardalsregionen som har mycket fjällrävenbyxor eller fjällrävenkläder överhuvudtaget.
//Nyman

Fjällrävenkläder slits ut och kasseras

Jag brukar lämna in mina gamla men hela kläder till Myrorna, medan Fjällrävenkläder slits ut. Skjortorna slits ut fort i ärmlinning och runt halsen (har slutat köpa sådana), rätt dålig kvalité så dom kasseras. Grönlandsjackor med varianter slits ut i ärmlinning. Grönlandsbyxor med varianter slits ut i ändan av cykling, av hål i fickorna eller att en massa sömmar går upp. Men har du användning för eller 2 par närmast obegagnade vita Grönlandsjeans i storlek 170 cl så säljer jag dom billigt, men du får vara beredd på att tvätta ofta, om du överhuvudtaget får på dig dom. Min dunjacka Fjällräven Expedition använder jag bara när det är under –15 grader C så den lär jag behålla så länge jag får på mig den.

Per Brune i Västerås, klädd i Grönlandsjeans och Grönlandsjacka så gott som dagligen

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips