Var hitta äldre salomon bindningar

Hej

Någon som vet var jag kan hitta äldre salomon sns bindningar. Pjäxa salomon sr401 med rektangulärt fäste på framför tårna. Verkar vara omöjligt iaf i Göteborg!!!

Tacksam för hjälp!!

Mvh Fredrik

Den gamla Salomonbindningen (SNN?) med en framåtriktad metallbygel på pjäxan är inte så stabil. Pjäxan kan vrida sig en hel del i bindningen. Jag har dock inte råkat ut för några missöden på grund av detta. Vi fick väldiga skavsår av pjäxan du nämner under långtur för flera år sedan.
Jag kastade bort vår väl använda utrustning ifjol och köpte nya SNS till denna säsong. Det är min rekommendation till dig också.
Den gamla bindningen finns nog inte i butik längre. Har du tur kan du hitta skidor med den bindningen på loppis eller liknande.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag har ett par gamla skidor med den bindningen liggandes i garaget.
Tyvärr kommer jag inte att vara nära skidorna förens i slutet av mânaden, men har du inte brâttom sâ kan jag montera av dom dâ o skicka mot fraktkostnaden.
Under förutsättning att jag inte glömmer bort det förstâs :)

Loppis

är ett bra förslag. Hade sådan bindningar när jag åkte Vasaloppet för rätt många år sedan fungerade rätt OK i fina skidspår vill jag minnas men nuvarande SNS är lite bättre avseende torsion och vridstyvhet. Har du skor som är bra och inte har stora ambitioner kan du nog klara dig med dessa äldre bindingar.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips