Var har alla tagit vägen?

Trots att vintern börjar få tag i fjärdar och sjöar och den har dessutom slagit till rejält i norr, så är det knasigt lite aktivitet här.

Borde vara fullt drag på projekt och planering. Så är det i alla fall hos mig. Ska in i SSK och håller på och samlar material till bygge av ett par Glapp 6:eek:r.

Har vi tröttnat?
- På snön?
- På att snacka av oss?
- Hänger på andra forum?

Äh, det var bara en undran
/Oscar

Det är antagligen en massdepression här i stockholmsområdet; plusgrader, regn, snö, slask osv.

Inte för att jag är deppig, men har ingen inspiration att skriva på utsidan just nu, men det ordnar sig nog snart!

/Boe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Is och skridsko alltid i mina tankar

Tonårskillar lär ju varje timma tänka på ... ja ni vet.

Jag tänker åtminstone varje dag under vintern på hur isen kan tänkas utvecklas i rådande förhållanden. Det roliga med alla säsonger är att ingen är den andra lik.

T ex julen 1985 plusgrader inte en gnutta is i Stockholmstrakten. Men så drog polarluften ned och 3 veckor sedan gick det att åka skridskor till Fredlarna.

Hoppet är det sista som överger den sanne skrinnaren.

Thure

Luleå

Varför inte åka till Luleå på kanonisar?
Jag har åkt dit två långhelger i rad nu.
Sex helt fantastiska isdagar blev det ute i skärgården. Glanskis var det gott om och snö vädigt ont om om än lite frostrosor. 0ch dessutom kan nattgammal is vara åkbar på eftermiddagen.
Passa på, ett par dagar till går det nog utmärkt att åka utan att man behöver ta sig över en massa snö.
Mvh

Re: Luleå

malmqvist52; sa:
Varför inte åka till Luleå på kanonisar?

Tycker jag låter som ett handlingskraftigt förslag Anders, all cred för det!.

Om det är som Boe skriver skulle vi ju kunna ägna oss åt ngn slags gruppterapi här. T ex se positivt (Det regnar i Tokholm idag så snöiga isar stöper och värdelösa isar får börja om - kanon!)

Då det trots allt kom några svar tolkar jag det som att det trots allt finns liv. Sitt nu bara inte hemma och bryn ner era skenor helt i ren ångest.

Själv ska jag nog lera ner mig på MTBn i helgen.

Oscar

EDIT: Då det inte går att redigera gamla inlägg (Vakna Utsidan!) ändrar jag mitt startinlägg här. Det är SSSK jag ska försöka knöla mig in i. Första stationen ikväll.

Advent!

Advent = väntans tider - på bra isar.
Visst är det trist med slask och gråmulet väder här i Stockholmstrakten. Men det ger gott hopp om att snön smälter och isarna "rättar till sig" igen även på sjöarna. Dessutom är den här tiden när man har fått en försmak av issäsongen och har tid att se över utrustning, fixa nya lösningar och uppgradera ... härligt! Sånt görs även på den mörka tiden av dygnet då man annars inte kan vara ute och har tid för att skriva i forum.

Vi ses förmodligen dessutom ikväll på träffen hos SSSK!

/Lennart

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips