Var finns rullbandsliftar?

Hej!

Vet ni vilka skidanläggningar i Sverige som har rullbandsliftar för småbarnen (gärna inom rimligt helgavstånd från Stockholm)? Jag hade tänkt att min 4,5 åring skulle få prova att åka skidor. För han inte skall tröttna med en gång, pga allt jobbigt/krångligt runtomkring, skulle jag vilja åka till ett ställe med rullbandslift.

Hur är det med Kungsberget, Romme, Säfsen, Bjursås och de där ställena?

/ Nicke

rullbandslift finns i någon av tunnelbanestationerna i stockolms underjord. Sedan finns de också i större shopinganläggningar. Vissa flygplatser är också utrustade med dessa. Dock gäller inga liftkort på någon av dessa platser och hjälmförsedda barn har inga fördelar. Afterskin kan på endel platser vara intressanta tillställningar.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Stöten

Jag såg det i Stöten (Sälen) för några år sedan. Barn och ibland glada danskar verkade tycka om det!

/Andreas

Kungsberget t ex

Kungsberget har i många år haft (och har troligen fortfarande) en liten kort kort lift som går med nästan ingen lutning alls. Där brukar mindre barn (och även större som vill testa snowboard första gången t ex) kunna prova på. Riktig rullbandslift har vi sett i bl a Tandådalen.
Men ala ställen har säkert hemsidor som ger aktuellare svar....
Per D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips