Var finns rullbandsliftar?

Hej!

Vet ni vilka skidanläggningar i Sverige som har rullbandsliftar för småbarnen (gärna inom rimligt helgavstånd från Stockholm)? Jag hade tänkt att min 4,5 åring skulle få prova att åka skidor. För han inte skall tröttna med en gång, pga allt jobbigt/krångligt runtomkring, skulle jag vilja åka till ett ställe med rullbandslift.

Hur är det med Kungsberget, Romme, Säfsen, Bjursås och de där ställena?

/ Nicke
 
rullbandslift finns i någon av tunnelbanestationerna i stockolms underjord. Sedan finns de också i större shopinganläggningar. Vissa flygplatser är också utrustade med dessa. Dock gäller inga liftkort på någon av dessa platser och hjälmförsedda barn har inga fördelar. Afterskin kan på endel platser vara intressanta tillställningar.
 
Stöten

Jag såg det i Stöten (Sälen) för några år sedan. Barn och ibland glada danskar verkade tycka om det!

/Andreas
 
Kungsberget t ex

Kungsberget har i många år haft (och har troligen fortfarande) en liten kort kort lift som går med nästan ingen lutning alls. Där brukar mindre barn (och även större som vill testa snowboard första gången t ex) kunna prova på. Riktig rullbandslift har vi sett i bl a Tandådalen.
Men ala ställen har säkert hemsidor som ger aktuellare svar....
Per D
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.