De där Kebnekaisevantarna från Hestra som det länkas till har jag och trivs suprduper med. Mycket bra!
Vantar
- Trådstartare mindful
- Start datum
Trilla,
De där handskarna kan säkert vara bra, men det pris jag får upp är det dubbla av vad du angav: 395kr. Men även det är billigare än Hestras Keb. Dock har Keb fler justeringsmöjligheter. Att handskarna är tillverkade i Kina är inte nödvändigtvis något ont, även om det finns miljöfördelar med lokaltillverkning.
Den absolut bästa handsken är utan tvekan och utan konkurrens Järvhandsken. Svensktillverkad kvalitet då den är som bäst. Tillverkas utanför övik nånstans tror jag. Jag fryser aldrig och den är väldigt lätt att ta av och på vilket jag tycker är viktigt då man ska pilla på med nåt pilligt uppdrag. Dessa kostar 199:- vilket är en bråkdel av vad hestra ska ha för sina säkert kinasydda texmexhandskar....
http://www.blocket.se/jamtland/Jarvhandsken_Skoter_24232312.htm?ca=3&w=1
Fast här står det att den är tillverkad i jokkmokk vilket jag inte tror är riktigt riktigt... Sen vill herr nyman ha ganska bra betalt motför min hovleverantör..
Att Handla av Firma Åke Hägglund som gör järvhandskarna 15 mil frän mig är i min värld alltid bättre än att köpa från fabrik i längbortistan.
Alltid? Oavsett?
Trilla,
De där handskarna kan säkert vara bra, men det pris jag får upp är det dubbla av vad du angav: 395kr. Men även det är billigare än Hestras Keb. Dock har Keb fler justeringsmöjligheter. Att handskarna är tillverkade i Kina är inte nödvändigtvis något ont, även om det finns miljöfördelar med lokaltillverkning.