Vanligt tvättpulver i portionspack?

Vilket svar har du fått på frågan du mailat till tillverkaren/agenten/försäljaren om att önskar köpa i mindre förpackningar?
Har inte mailat tillverkare/agent ännu, hoppades att någon här kanske skulle känna till nån återförsäljare.

När jag har vandrat i Sverige, då har jag använt Y3, nu vet jag inte var i världen du ska vandra och vilka kvalitetskrav du har, men vad gör enzymer som inte ett annat tvättmedel klarar?

Ska du ut i världen lär nog tvättmedelskostnaden bli en av de mindre posterna och ska du tvätta billigt blir det handtvätt och Y3, enzymer kräver värme för att bli effektiva.

Enzymer löser effektivt upp proteiner/fetter/kolhydrater (tomatsås, choklad, blod och dylikt), därför som dom används i "vanliga" tvättmedel men lämnas bort i medel för fintvätt (ull/siden=proteiner=löses upp av enzymer).

Kan nog stämma att det blir billigast med handtvätt och Y3, men frågan var inte vad som blir billigast, utan var man kan köpa vanligt fullstarkt pulver i dosförpackning. :)
 
Nu blir man nyfiken. Är det outdoor-relaterat eller ska du maskintvätta när du är på resor?

Det är inte outdoor-relaterat, utan handlar om helt vanlig maskintvätt på resor. Tänkte att det ändå var OK att ställa frågan här i "Utrustning allmänt", för folk brukar ju ha stenkoll på det mesta av underliga prylar/utrustning på detta forum.
 
Försöker förtydliga mig igen. Vad jag är ute efter är alltså om någon vet var man kan köpa alldeles "vanligt" tvättmedel (Ariel, Via osv.) i pulverform i endosförpackning?

Jag vill inte låta som en gnällspik, men alla svar av typen "Gör si eller så istället...", hur trevliga och informativa svaren än må vara, så är de irrelevanta eftersom dom inte svarar på den ställda frågan.

Trådens rubrik var alltså inte "Bästa/billigaste sättet att tvätta när man reser?" utan "Vanligt tvättpulver i portionspack?". Hoppas eventuella missförstånd är uppklarade.
 
Y3 och olivtvål har fixat min tvätt tills lämplig bod kunde hittas där normalförpackning kunde inhandlas eller kemtvätteria finnas.
I sb med en MFkurs fick vi större förpackningar med portionsförpackningar av "vanliga" enzymtvättmeel. Eu kan tvätterier etc köpa dem i pallförpackningar, antar att du kan det oxså om du har gott om billig förvaringsplats. Frågan ligger nog inte riktigt rätt.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.