Vandringssällskap Sarek

Min väninna har annat för sig i år så sommarens vandring blir en solotur, om du inte vill göra mig sällskap genom Sarek? Från Ritsem, via Ahkka, Kisuris Ruotesvagge, Piela, Basstavagge ner till Rinim och därefter Sitojaure, slutstation Salto. Jag planerar att åka en bit in i v 31 och hålla på 8 dagar + reservdag. Det är bra om du liksom jag har erfarenhet, är omdömesgill, stabil och kreativ.

Vad säger du? Skriv en rad så får vi se om det funkar!

v31 är spikad? Jag kommer nog gå i Sarek lite tidigare, Juli, ev Ritsem-Routesvagge-Snavvavagge-Skierffe-Salto eller Kvikkjokk men inte spikat något än.. Gått i Sarek 3ggr innan, gillar tält o cykling.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Toppbestigningar?

Jag har en gammal dröm att bestiga Akka. Finns det i din plan? På enklaste sätt, inte med utrustning.

Vem frågar du? :)
Jag har inte planerat topptur på Ahkka, väldigt ofta molnigt däruppe har jag förstått och sett en gång.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips