Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tänkte införskaffa en vandringsryggsäck. Vill unvika dem dyra vildmarksaffärerna i sthlm. Kan nån tipsa om ett billigare alternativ. Oulet eller sajt av nåt slag!
Ryggsäck bör man prova, med packning, för att känna hur den sitter på ryggen. Svårt att göra det om man handlar på nätet. Finns det öppet köp så kan man väl köpa ryggsäcken, och eventuellt återlämna den om den inte passar ryggen.
Bifogar en länk: http://www.eratukku.net/fritid/index.php?cPath=135_216
Eller leta rätt på en äldre ramsäck på loppis/nätet. De blev inte omoderna för att de var dåliga att vandra med, utan för att de var svåra att frakta med flyg... En bra ramsäck är en riktigt bra vandringssäck för inga pengar alls!
Eller leta rätt på en äldre ramsäck på loppis/nätet. De blev inte omoderna för att de var dåliga att vandra med, utan för att de var svåra att frakta med flyg... En bra ramsäck är en riktigt bra vandringssäck för inga pengar alls!
Håller helt med. Hittade en välanvänd fjällräven ramryggsäck för 20 kr, fullt fungerande och den använder jag varje gång jag går ut i skogen. Jag har å andra sidan inte testat de dyra säckarna men varför göra det då denna ryggsäck känns kanon.
Tydligen är det så att de på vissa ställen kastas ner /ur flygplanen. De får då smällar i de mest konstiga vinklar, de hakar i och förstör annat bagage och de går inte att "trycka till" lika effektivt som säckar med integrerade ramar. På tåg och bussar kan de vara svårare att få upp på bagagehyllorna, hyllorna är för smala. Dessutom är de faktiskt en smula svårare att cykla med... Talar vi däremot vandring är de mycket bra! Anna
Om du bor i Stockholm så har du ju butiken Säck som tillhör Get Out. Utmärkt service, bra priser och vettigt sortiment. Även Add Nature har butiker i sthlm. Det finns nog ytterligare några butiker med vettiga priser, men Säck har jag mycket goda erfarenheter av själv.
Så du behöver inte gå till dom dyra butikerna om du inte vill.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...