Vandringskompisar?

Även jag letar efter en vandringskompis, är 58år och ska ut veckan 35/36. Har tänkt att vandra Rago NP sedan med buss till Drag, båt till Hellmobotn och fortsätta vandringen via Nordkalotten och avsluta i Sörfjorden. Min man kan/vill inte och det hade varit roligare att gå med någon.
Mvh Veni
 
Även jag letar efter en vandringskompis, är 58år och ska ut veckan 35/36. Har tänkt att vandra Rago NP sedan med buss till Drag, båt till Hellmobotn och fortsätta vandringen via Nordkalotten och avsluta i Sörfjorden. Min man kan/vill inte och det hade varit roligare att gå med någon.
Mvh Veni

Hej!

Jag skulle gärna hänga på låter jätte kul och jag vi är ju i samma sitts med män som inte har riktigt samma intresse/ambition/möjlighet men att det är roligare att dela sina upplevelser med någon.

Just dessa två veckor har jag nog inte möjlighet att få ledigt från jobbet dock. Men vi kan väl hålla kontakten vore jätte kul om vi kan hitta andra veckor/äventyr, jag är öppen för förslag. Hoppas vi kan hitta på någe.

MVH
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag skulle gärna hänga på låter jätte kul och jag vi är ju i samma sitts med män som inte har riktigt samma intresse/ambition/möjlighet men att det är roligare att dela sina upplevelser med någon.

Just dessa två veckor har jag nog inte möjlighet att få ledigt från jobbet dock. Men vi kan väl hålla kontakten vore jätte kul om vi kan hitta andra veckor/äventyr, jag är öppen för förslag. Hoppas vi kan hitta på någe.

MVH

Hej, ja det kan vi göra. Vad har du för mailadress?
Mvh Veronika
 
Hej

Jag är gärna med om någon vill göra en lagom 3-4dgr tur . Jag är 39år och har vandrat tidigare men det är några år sedan.

hälsningar
Kimmo
 
Uppdatering

Jag uppdaterar tråden med samma svar som jag skrivet i fyra andra i ämnet vandringssälskap.

" Jag kommer rikta in mig på vecka 31-32.

Följa Kungsleden från Abisko ner till Singistugorna.
Från Singi till Kebnekaise fjällstationen och kanske en topptur till Kebnekaise dagen efter.
Eller om vädret är bra fortsätta från Singi på Durlings led genom kaffedalen upp till Kebnekaise och ner Västra leden till Kebnekaise fjällstation.
Vidare till Nikkaluokta.

Tanken är att tälta med hunden och med möjlighet att övernatta i stugorna.
Åka tåg från Göteborg (måndag kanske) via nattåg från Stockholm.
Kanske en natt i Abisko innan avfärd.
Beroende på väder och humör, vandra 7-9 dagar.
Sedan nattåg hemåt igen.

Jag är flexibel om det kommer andra förslag "
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.