Vandringskompis sökes

Hej!

Är en tjej på 30 år från Helsingborg som vill ut i naturen lite mer 😊 Har inte vandrat tidigare och skulle behöva en kompis som har lite mer erfarenhet. Hade gärna vandrat själv men det är ganska mycket som talar emot att det är ett bra beslut.

Någon som kan tänka sig att vandra från södra till norra Sverige? Eller en längre vandring i annat land? (2-4 månader)

Jag är flexibel med startdatum och tidsåtgång för vandringen. Kan påbörja vandringen efter november.

Hoppas att du är lugn, inte överdrivet pratsam och ganska erfaren av att vara ute i naturen 😊 Helst tjej men personlighet går före kön.

Mvh/ Ennillaj
 
Hej Ennillaj, kul att du vill ta dig ut och vandra! Jag skulle dock rekommendera att du börjar med lite kortare turer först för att prova så att utrustning och skodon funkar innan du ger dig av på långvandring. På samma vis tror jag att det är bra att lära känna nya vandringskompisar på en eller flera kortare tur(er) hemomkring först eftersom en långvandring över flera månader kan vara ganska prövande även för de som annars är väldigt goda vänner.

Ett tips är vandringsfestivalen Euroando som går av stapeln i Skåne i höst. Där kan du för en ganska billig peng välja mellan olika vandringsturer i grupp och med guide.

Själv är jag man 35 år och finns i södra Småland. Brukar främst vandra i fjällen, numera oftast solo. Har fortfarande dålig koll på tidsplaneringen för i höst men skulle ev. kunna tänka mig att samla ett litet gäng från Utsidan som träffas längs Skåneleden över en helg eller något liknande. Den här tråden är bra för planering av dylika händelser.

Till sist måste jag säga att det faktiskt kan vara ganska skönt att vandra solo också. Prova gärna en kortare solotur någonstans där du enkelt kan ta dig hem om det skulle kännas tungt eller trist.

Lycka till! /Tobbe
 
Tack för ditt svar Tobbe!

Jag ska kolla upp det där med att skaffa bra vandringskompisar. Kanske vandra kortare turer och träffa människor på det viset. Dock är jag lite av en ensamvarg och trivs inte så bra i grupper. Min förhoppning är att träffa någon här och sedan träffas IRL och prova på att vandra lite ihop innan man påbörjar långturen 😊

Mycket tacksam för dina tipps och att du tog dig tiden att svara på mitt inlägg. Ska kolla länkarna imorgon 😊
 
Hej!
Har du lust att vandra med mig någonstans från 9 augusti? I fjällmiljö. Jag befinner mig i Oslo då så jotunheimen skulle vara en rolig idé tycker jag! Jag är 27år, tjej, som bor i Malmö och studerar på Musikhögskolan. Jag är stundtals ganska pratglad men jag kan vara tyst också. ;) jag har lite erfarenhet av vandring sedan tidigare, har vandrat Kungsleden, Sarek, padjelantaleden.
 
Go`kväll..

Jag är en 38-årig kille som oxå bor i Helsingborg, jag har verkligen fattat tycke för att vara ute i naturen, har kanske snurrat in mig mer åt bushcrafthållet men följer gärna med på några kortare vandringar för att se vad jag klarar av. Någon sträcka på skåneleden hade varit kul..

// Kalle
 
Hej!

Tack för era svar =)

Jag har skickat personliga meddelanden och hoppas att jag gjort rätt. Vad kul att det faktiskt finns folk som vill vandra med en oerfaren stadsmänniska.
 
Har svarat...

Tjena! Ville bara säga att jag svarat er som skrivit ett inlägg ☺ Vet dock inte om jag gjort fel... kanske har mejlat eller skickat meddelande? Så ingen tror att jag ignorerar 👍
 
Då kan jag upplysa att jag inte fått något meddelande. ;)
Jag bor hemma hos mina föräldrar i Helsingborg måndag och tisdag men på onsdag reser jag till Oslo så då måste eventuella planer vara spikade eftersom jag måste veta om jag ska ta med ryggsäcken eller ej. Är medveten om att det är lite snabba svängar. :)
 
svarat igen 😊

Hallå på er!

Nu har jag svarat er igen och ni har förhoppningsvis fått mina kontaktuppgifter 😊 Hoppas vi hörs av snart!
 
Vandring i nov-dec.

Hej Ennillaj !

Jag bor på en ekologisk gård på Österlen i Skåne, och ska, efter avslutad fruktskörd, under vintern börja skriva på en filosofisk bok som jag länge velat skriva. För att få inspiration till boken, har jag tänkt att resa någonstans i 3-4 veckor, helst inte för långt bort, där det är varmt och finns vackra vandringsleder. Jag vandrar oftast själv, men det skulle vara ännu intressantare att dela vandringen med någon annan naturälskande människa. Vore bra att träffas innan i så fall. Det är ju inte så långt mellan Österlen och Helsingborg!

Hälsningar Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
myroribrallan Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31 Fjällvandring 3
Quebec Vandringskompis sökes sen juni eller juli Fjällvandring 1
Valpish Vandringskompis/ar sökes i Jämtland. Fjällvandring 0
ssamuel Vandringskompis sökes till 4dagarstur (plus minus en dag) i Jotunheimen Fjällvandring 0
jakobg Vandringskompis sökes 29/8-6/9 Fjällvandring 1
Anders N. Vandringskompis sökes! Fjällvandring 0
Valpish Vandringskompis(ar) längs med fjällkedjan. Fjällvandring 0
Jimmyx Vandringskompis/sällskap. Jotunheimen Fjällvandring 3
fjellinden Vandringskompis till jämtland? Fjällvandring 2
jimmysjogren Behöver en vandringskompis v33-34 till Jotunheimen Fjällvandring 4
maschine Vandringskompis kungsleden Fjällvandring 50
qvinnaiy Vandringskompis Fjällvandring 0
Klockren Ninja Söker vandringskompis! Fjällvandring 12
Tillander Vandringskompis jotunheimen Fjällvandring 15
pancake Vandringskompis?! Fjällvandring 34
Crille76 Vandringskompis! Fjällvandring 2
JennyGbg Snäll fjälltur sökes Fjällvandring 9
sekar00 Lift sökes nikkaluokta-kiruna 28/7 Fjällvandring 1
ut_och_njut Två nätter på fulufjället. Tips sökes Fjällvandring 0
Groberg Sällskap fjällvandring sökes Fjällvandring 0
Norrdjup Kortare vandringar sökes Fjällvandring 0
JKAbrams Sökes: Aktuella observationer (sommar 2020) för jojoleden/trepassleden Fjällvandring 11
marusken Packningstips sökes - Vandring Hemavan-kvikkjokk Fjällvandring 2
PatrikDahlström Avbärarbälte till Haglöfs Alaska Sökes Fjällvandring 1
Majkis Råd inför Sarekvandring sökes! Fjällvandring 1
malhoi Tips på vandringsturer för nybörjare sökes Fjällvandring 4
afik Sällskap för fjällvandring sökes! Fjällvandring 3
Ljunggren Bilder sökes! Fjällvandring 0
Påtur Veckas norsk vildmark sökes! Fjällvandring 7
linneae Sällskap sökes, är nybörjare inom fjällvandring Fjällvandring 7
Linda G Vandringssällskap sökes i juli Jämtlandstriangeln Fjällvandring 0
friluftjämtland Lift sökes Storulvån-Åre 16/7 Fjällvandring 0
filipjonsson Hjälp sökes, ca 5 Dagars vandring i Norge! Fjällvandring 8
Glännman Eventuellt nytt område för kristi himmelsfärd sökes Fjällvandring 2
Elin-d Erfarna vandrare sökes (Missing people) till skallgång i Kutjaure, Allak, Norrbotten Fjällvandring 10
Fjällgrodan Ritsem - Padjelanta synpunkter sökes Fjällvandring 17
aksello Vandra hela Kungsleden i Juli. tips och info sökes Fjällvandring 5
Daniel K Intresse sökes: Båtfärd Sitojaure-Rinim 1/9 Fjällvandring 0
Jönsson72 ISLAND vandring 4-5 dagar TIPS sökes! Fjällvandring 2
giFuh Vandringssällskap sökes! Fjällvandring 0
jörgen hellsten Vandringssällskap sökes v36 Fjällvandring 0
Theddy Vandringssällskap sökes Fjällvandring 0
Aslan... Hjälp sökes,Tips runt Kungsleden 6-7 dgr ? Fjällvandring 11
downhilldesign sökes: fotografer med goda bilder Fjällvandring 0
_Maggan Vandringssällskap sökes: Rapadalen V31 Fjällvandring 0
forell Tips på schysst 2-3 dagar vandring i fjällen sökes! Fjällvandring 2
Nordbjörn Alpina turer i Sarek, tips och sällskap sökes! Fjällvandring 4
Elle_belle Vandring kring Vålådalen - sällskap sökes! Fjällvandring 37
teronin Sällskap sökes för vandring Fjällvandring 0
erixon Vandringssällskap sökes Fjällvandring 8

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...