Vandringsbyxa i stretchmaterial för tjejer?

Jag är på jakt efter en vandringbyxa som är lite tajtare och följsammare. Någon som vet någon bra modell som kan rekommenderas? Jag ska vandra hela Kungsleden i sommar och vill gärna att byxan ska tåla lite slitage och kunna andas bra.
 
Jag vet att min flickvän är väldigt nöjd med sina haglöfsbrallor. Har för mig att dem heter Rabot Q flex pant.

/Frystejp
 
Har också funderat på att köpa Rabot Q flexpant att använda till friluftsliv och fjällvandring. Har alltid haft vanliga löst sittande friluftsbyxor och undrar därför hur tajtare byxor som dessa står sig mot mygg??

/Anna
 
Vandringsbyxa!

Hejsan! Om du söker en vandringsbyxa av kanon kvalitet med lite stretch egensskaper..kan jag rekommendera "Klättermusens""Gere"..eller "Mithril"byxa...Mvh.europa12
 
Softshell från Marmot

Kolla in Marmot´s sortiment på softshell-brallor. Bra kvalité och skön passform...

Exempelvis Marmot Dolomite Pant.....
 
Tierra Couloir

Har jag haft i många år, inte lika tjocka som klättermusens mithril, vilket enligt mig gör den mer allround (blir inte för varm på sommarhalvåret).

Gjorda i Shoeller Dryskin som är ett mkt slitstarkt material (bra 4-vägsstretch och lagom vindtätt).

Är väldigt nöjd med dem (även om de inte har kevlar utan bara cordura för knäna).

Lycka till!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...