• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringar runt Göteborg i vår/sommar

Hej!
Finns det några intresserade, att samla ihop ett gäng, som tycker det skulle vara skoj att upptäcka vandringsleder runt Göteborg nu i vår?

Jag har inte varit runt så mycket men älskar att vara ute i skogen.

HOJTA TILL SÅ STICKER VI UT PÅ DAGSTURER

Absolut! Har jag bara tid så är jag intresserad. Kommer att vara i Gbg-trakten en del framöver så vi kan höras när det är dags.
Jag har Bohusled-kartorna, och än så länge har jag bara gått några etapper i norra Bohuslän. Kanonfint uppe vid Kynnefjäll, men jag är gärna med på dagsturer här i krokarna också.

/Fredrik

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag är också intresserad! Finns otroligt fina leder lite överallt. Vandrade delar av Bohusleden förra sommaren, otroligts vackert!. Hör av er när det dagas.

/C-F

Vandringar

HEJ!

Kul att det finns intresse...
Själv tog jag en tre timmarsvadring på sandsjöbacka leden i dag, helt underbart sol, fågelkvitter mm mm

Jag har aldrig gått Bohusleden men vill gärna, så vi får planera in någon dag nu i vår.
Påsk passar inte. Men det finns fler helger.

Jag hänger gärna på. Är väldigt sugen på lite vandring kring Gbg. Vem bestämmer datum samt organiserar?

Hej.

Jag hänger gärna med ut! Toppen att någon drar igång. Har vandrat kortare sträckor på bohusleden fast bara rundt Göteborg med utgång från skatås. Härligt och ganska lättvandrat.

Jag går enklast att nå via min mail: aklf_anki@hotmail.com

Hoppas att vi hörs.

/Anki.

Hej!

Det låter som ett trevligt förslag! Hänger gärna på om jag har möjlighet. Är ganska "grön" friluftsare så för min del går det bra även med kortare turer, (annars kan jag ju alltid hänga med er en del av "vandringen" i alla fall ; )

mvh
Marika

Förslag

Hej,

Förra året var vi några från "utsidan" som gick i Risveden (mellan Alingsås och Göteborg) det var väldigt trevligt trots allt regnande.

Jag tar mig friheten att föreslå ett datum, vad säg om lördagen den 10 maj.

Förslag på vandring:

* Hyssan leden ( ca 40 min med 300 Bussen mot Kinna) En led med väldigt växlande natur.

http://www.vastsverige.com/templates/article____12991.aspx

eller

* Kinnekulleleden, lite långt bort men en av Sveriges vackraste platser...

Fler förslag.

Jag har bil och kan köra från Gbg.

Nicklas,

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips