Vandringsleder och vindskydd Lidköping

Hej

Numera bor jag sedan några år i Lidköping med min sambo.
Har tidigare bott i Göteborg, där det finns gott om vindskydd och vandringsleder, både i närheten av Göteborg och kringliggande kommuner.
Tycker det finns lite sparsamt med vindskydd kring Lidköping. Kanske finns det flera här på forumet som jag och min sambo gillar att vara ute på tur, både kortare och längre turer. Gillar att tända en eld, laga mat och koka kaffe även med övernattning.
Kan tänka mig att det finns ett och annat guldkorn till platser.

Så en tråd där vi kan dela platser, vandringsleder och kanske samordna gemensamma träffar.
 
rent allmänt finns det denna https://vindskyddskartan.se/sv/
Sen vet jag att Friluftsfrämjandet Lidköping har vindskydd ute på Kålland. Ligger fint nära vattnet men kolla med dom så det är ok att använda det privat.
Det finns också ett nytt vindskydd på Kinnekulle som ligger med fantastisk utsikt strax öster om Kinnekullegården (restaurangen på toppen.)
 
PS kom på att Broholmskolan har ett vindskydd väldigt nära stan. Det ligger längs älven strax uppströms Ågårdsbron. Även där kan det vara bra att kolla med skolan när, var, hur man får nyttja det privat.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
NaturRasmus Tältplats Kinnekulle Västra Götaland 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.