Vandringar i Norge

Jag undrar om det finns någon som har vandrat i nord norge, vill gärna ha tips om fina vandringsleder, platser att besöka osv.

mvh: simon

Northstar; sa:
Jag undrar om det finns någon som har vandrat i nord norge, vill gärna ha tips om fina vandringsleder, platser att besöka osv.

mvh: simon

Vad är nordnorge? Hela Finnmark? Endel skulle nog kalla i princip allt norr om hardangervidda för nordnorge.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nordnorge

Är det Narviksområdet du avser med nord Norge så kan jag hjälpa dig, gäller det andra delar så finns det andra som kan hjälpa dig, men du måste specifisera dig lite mer än vad du gjort.
Mvh
Peter

Vandring i Nord-Norge

Hei !
I "vandringssammenheng" er Nord-Norge fylkene Nordland og Troms. Finnmark er Finnmark.
Du kan gå i Sulitjelmatraktene (øst for Bodø) i Narvikfjellene og i Indre Troms. Fra Sverige kan du f.eks. starte fra Abisko og gå nordover til Troms eller vestover til Narvik. Se: http://www.narvikfjell.no som inneholder detaljerte rutebeskrivelser m.v. Den norske turistforening (DNT) har gitt ut en liten bok (guide): "Til fots i Norge" Den inneholder rutebeskrivelser for alle vandringsområer i Norge. Se: http://www.turistforeningen.no
God tur og velkommen til Norge !!
Hilsen S.R. Oslo

Vad är nordnorge? Hela Finnmark? Endel skulle nog kalla i princip allt norr om hardangervidda för nordnorge. [/QUOTE]

Jag menar i jämnhöjd med narvik och uppåt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips