Vandring på Teneriffa?

Här kommer en liten fråga från en ny medlem på utsidan. Ska till Teneriffa med min man om några veckor och vi vistas gärna utom hus och går några mil då och då. Är det någon som har erfarenhet av vandring på Teneriffa? Hurdna är möjligheterna? Någon som har några tips?

Jag har ingen erfarenhet men jag vet att EFTER att vi varit på Teneriffa för sju år sen så började jag leta information och hittade en del tips. Tyvärr minns jag inte alls var jag hittade dem men jag har för mig att det faktiskt var nån katalog från resebyrån som hade en del tips.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Bok

Skaffa "Edberg, Etienne, 1944-: Naturguide till Tenerife : utflyktsmål och vandringar / Etienne Edberg. - 2., rev. uppl. - Stockholm : Naturinfo & foto, 2001. - 84 s. : ill.
ISBN 91-86638-10-6"

Den täcker in en hel del vandringar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips