Skåne är kommunikationstätt, du kan enkelt starta på en utstation och resa hem via en annan. T ex ta tåget till Åstorp och res hem med bussen i andra änden av Söderåsen.
Jag får bumpa den här tråden lite.

Det där har jag satt i system. Just för Söderåsen tog jag tåget till Åstorp och gick sedan till Klöva Hallar, där jag sedan gick mot V Sönnarslöv och tog bussen därifrån. Nästa tur blev tåg till Klippan, gick till Klöva Hallar och fortsatte sedan därifrån till Skäralid. För fortsatt vandring på Skåneleden här har jag haft hållpunkter i Röstånga, Höör/Frostavallen, Sösdala, Hässleholm och nu senast den lilla byn Hörja.
Då har man etapper på 25-30km. Ofta får man som bonus några extra km med sträckan från stationen dit man tänkt gå.
Min nästa etapp blir Hörja - Vittsjö, påföljande Vittsjö - Åsljunga och sen upp på Hallandsåsen mot Båstad i etapper jag inte planerat ut, men räknar med att det ska funka. Flera etapper har jag tagit nu i vinterlandskap med frusen mark, men nästa får bli när det tinat upp.
Förra sommaren gick jag Helsingborg - Båstad utmed hela kusten etappvis på motsvarande sätt.
Det funkar väldigt bra på det stora hela.
Det knivigaste är att räkna ut på ett ungefär hur lång tid man har att gå, och sen passa in det någorlunda med en avgång dit man ska och samtidigt slippa vänta. I det läget är det bra att ha ett större samhälle som mål.
Så man kan gå Skåneleden utan att planera eller tvingas övernatta på vägen.
Det är superbra.

Och helt underbart.