Vandring i värmebölja

Tillåter anständigheten det?:)

Att inte ha gylfen öppen vid vandring i stark värme ser jag nästan som ett större fel. Att få infanterield (skav mellan skinkorna) önskar jag ingen vandrare. Barn- eller kroppspuder kan till viss del förebygga även om ventialtion och hygien är viktigare. Är det för sent så är en tub Inotyol räddningen, finns på babyhyllan på ditt apotek.

Annars solkräm med faktor 50 för oklädd hud och vänd på dygnet så ni vilar i skugga när det är som varmast och vandrar den svalare delen av dygnet. Solglasögon är vilsamt för ögonen.

/Patrik

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gylfpinne kan göra stor skillnad.

go tur

Helt rätt. Vem vill få infanterield eller värre. Att bara tänka på att öppna gylfen är ett steg i rätt riktning!

I övrigt är min erfarenhet att många missar i planeringen. Man underskattar kraftigt vätskeåtgången samt överskattar förmågan att hitta eller bära vatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips