• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandring i december.

Jag har bytt ryggsäck med en kompis så måste ut och provvandra den innan beslutet ska tas om vi ska behålla varandras ryggsäckar eller inte. Jag föreslår helgen 8-10 december eller 15-17 december. Fre-sön, fre-lör eller lör-sön spelar mig kvittar. Jag bor i Skåne men är transportabel, dock ej alltför långt... ¨

Tanken är ca 1-2 mils vandring, god mat och sova i vindskydd. Någon som hänger med?
 
Hej Emma
Jag kan tänka mig lite vandring den senare helgen. Jag kommer att befinna mig i närheten av söderåsen, så det är ett förslag, är även öppna för andra.
Mattias
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hej!
Söderåsen verkar väl bra. Har dock dålig koll på bra vandringsleder där. Och har ännu mindre koll på hur man vettigt tar sig dit. Men sånt går ju att lösa! =) Helg nummer två funkar, gärna fre-lördag i så fall.
Min tanke från börjar var kring Genarp-Romeleklint, men jag är flexibel jag med.
/Emma
 
om ni letar efter skön led med lite stugor att sova och elda i kan jag rekomendera vasaloppsleden. Var där och vandrade ett par mil somras och det var riktigt bra med omväxlande natur och allt. Jag kanske drar dit om ett par helger faktiskt - blir ni sugna så hör av er?
/Mathias
 

Virrhönan

Avslutat
Världen ÄR liten!

*skrattar* vad lustigt! jag tänkte att det var fler som gjort som jag och min kompis- bytt ryggsäck med varandra, men det var ju du Emma som skrivit! :-D

Hoppas du får med någon och att min gamla trotjänare funkar, för jag är kär i din....

Sen kanske någon kan hjälpa till med den ekonomiska bedömningen - vad är en 2 år gammal Lundhags Spriit V8 (60 liter) värd jämför mot en 7 år gammal Shosho (60 liter)??
Svar mottages tacksamt....

Go tur!
/Louise
 
Re: Världen ÄR liten!

Sen kanske någon kan hjälpa till med den ekonomiska bedömningen - vad är en 2 år gammal Lundhags Spriit V8 (60 liter) värd jämför mot en 7 år gammal Shosho (60 liter)??
Svar mottages tacksamt....

En ryggsäck som passar bra är mycket värd :)

/Ulf
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Världen ÄR liten!

Virrhönan; sa:
*skrattar* vad lustigt! jag tänkte att det var fler som gjort som jag och min kompis- bytt ryggsäck med varandra, men det var ju du Emma som skrivit! :-D

Hoppas du får med någon och att min gamla trotjänare funkar, för jag är kär i din....

Sen kanske någon kan hjälpa till med den ekonomiska bedömningen - vad är en 2 år gammal Lundhags Spriit V8 (60 liter) värd jämför mot en 7 år gammal Shosho (60 liter)??
Svar mottages tacksamt....

Go tur!
/Louise
Har du hört med Antikrundan? ;)
 

Virrhönan

Avslutat
haha, SÅ antik är den väl ändå inte.... högt affektionsvärde har den iallafall med tanke på alla äventyr den varit med om!
 
Var på Söderåsen i helgen. Rekommenderar Dalbergsstugan. Där finns öppen spis och ved. Riktigt mysig. Stor men går att avgränsa för stugkänslan. Ruttförslag: Parkera vid Liagården, gå till Odensjön. följ sedan Skåneleden till Dalbergsstugan. Övernatta där. Gå sedan Skåneleden förbi Skäralid, kopparhatten och tillbaka till Liagården.
//Janne
 
Hej igen!
Är jätteledsen, men tyvärr måste jag avboka helgens vandring... Har blivit sjuker och måste bli frisk till klätterkursen och tentan nästa vecka...

Men kul att intresse finns! Jag återkommer! =)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.