• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandring i december.

Jag har bytt ryggsäck med en kompis så måste ut och provvandra den innan beslutet ska tas om vi ska behålla varandras ryggsäckar eller inte. Jag föreslår helgen 8-10 december eller 15-17 december. Fre-sön, fre-lör eller lör-sön spelar mig kvittar. Jag bor i Skåne men är transportabel, dock ej alltför långt... ¨

Tanken är ca 1-2 mils vandring, god mat och sova i vindskydd. Någon som hänger med?
 
Hej Emma
Jag kan tänka mig lite vandring den senare helgen. Jag kommer att befinna mig i närheten av söderåsen, så det är ett förslag, är även öppna för andra.
Mattias
 
Hej!
Söderåsen verkar väl bra. Har dock dålig koll på bra vandringsleder där. Och har ännu mindre koll på hur man vettigt tar sig dit. Men sånt går ju att lösa! =) Helg nummer två funkar, gärna fre-lördag i så fall.
Min tanke från börjar var kring Genarp-Romeleklint, men jag är flexibel jag med.
/Emma
 
om ni letar efter skön led med lite stugor att sova och elda i kan jag rekomendera vasaloppsleden. Var där och vandrade ett par mil somras och det var riktigt bra med omväxlande natur och allt. Jag kanske drar dit om ett par helger faktiskt - blir ni sugna så hör av er?
/Mathias
 
Världen ÄR liten!

*skrattar* vad lustigt! jag tänkte att det var fler som gjort som jag och min kompis- bytt ryggsäck med varandra, men det var ju du Emma som skrivit! :-D

Hoppas du får med någon och att min gamla trotjänare funkar, för jag är kär i din....

Sen kanske någon kan hjälpa till med den ekonomiska bedömningen - vad är en 2 år gammal Lundhags Spriit V8 (60 liter) värd jämför mot en 7 år gammal Shosho (60 liter)??
Svar mottages tacksamt....

Go tur!
/Louise
 
Re: Världen ÄR liten!

Sen kanske någon kan hjälpa till med den ekonomiska bedömningen - vad är en 2 år gammal Lundhags Spriit V8 (60 liter) värd jämför mot en 7 år gammal Shosho (60 liter)??
Svar mottages tacksamt....

En ryggsäck som passar bra är mycket värd :)

/Ulf
 
Re: Världen ÄR liten!

Virrhönan; sa:
*skrattar* vad lustigt! jag tänkte att det var fler som gjort som jag och min kompis- bytt ryggsäck med varandra, men det var ju du Emma som skrivit! :-D

Hoppas du får med någon och att min gamla trotjänare funkar, för jag är kär i din....

Sen kanske någon kan hjälpa till med den ekonomiska bedömningen - vad är en 2 år gammal Lundhags Spriit V8 (60 liter) värd jämför mot en 7 år gammal Shosho (60 liter)??
Svar mottages tacksamt....

Go tur!
/Louise
Har du hört med Antikrundan? ;)
 
Var på Söderåsen i helgen. Rekommenderar Dalbergsstugan. Där finns öppen spis och ved. Riktigt mysig. Stor men går att avgränsa för stugkänslan. Ruttförslag: Parkera vid Liagården, gå till Odensjön. följ sedan Skåneleden till Dalbergsstugan. Övernatta där. Gå sedan Skåneleden förbi Skäralid, kopparhatten och tillbaka till Liagården.
//Janne
 
Hej igen!
Är jätteledsen, men tyvärr måste jag avboka helgens vandring... Har blivit sjuker och måste bli frisk till klätterkursen och tentan nästa vecka...

Men kul att intresse finns! Jag återkommer! =)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GodMorgon Letar efter vänner som delar intresset vandring/hiking i Storgöteborg Träffar 3
Christian1 Vandring: Nordsjön runt 5/7 (Mölnlycke) häng med:-) Träffar 6
Gun-valld Vandring v29 Kilpislärvi eller Kautokeino?? Träffar 0
Christian1 Vandring i Gbg trakten Träffar 7
Christian1 Vandring Vättlefjällsleden 18/8 Träffar 0
Mangee vandring runt Stockholm Träffar 7
alpsun Vandring, vårträff 2012? Träffar 40
aventyrare69 Söker friluftsvänner i Stockholmstrakten Träffar 0
Gun-valld Vandring/helg event. Västmanland Träffar 1
Deamon Några Östersundsbor här? Träffar 0
Adventure-Cilla Påsk vandring:-) Träffar 4
harsyra Utflykt/vandring Träffar 3
Marik-a Vandring Träffar 55
Pombe vandring kring Stockholmsområdet Träffar 6
vkll Vandring Ersdalens naturreservat, Hönö, 31/1 Träffar 1
avslut1008 Sällskap på skidtur i vår och vandring i sommar Träffar 1
ore Vandring Träffar 0
krullan Vandring Svartedalen i morgon Söndag Träffar 15
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4
jakos Vandring Göteborgsområdet Träffar 19
Joakim Ambrosson Vandring i Sthlm under midsommar? Träffar 0
tjingeling Vandring i Delsjöområdet den 6 juni (Göteborg) Träffar 14
pelle_129 VANDRING - ÖREBRO (dalarna, vmanl, östergöt, värml... Träffar 0
Joakim Ambrosson Vandring Sthlm med omnejd! Träffar 3
vkll Vandring Göteborgstrakten 17 maj Träffar 7
Polarnatt Vandring i det natursköna Dalarna Träffar 7
vkll Vandring Göteborgstraken Träffar 19
casimir Vandring Sörmlandsleden lördag 30:e Träffar 0
martinanderssson Vandring göteborg? Träffar 5
Joakim Ambrosson Stockholm - multisport, paddling, vandring, cykling mm Träffar 2
rockempire Paddling, Vandring.... Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.