Vandrat Grövelsjön till Sälen?

Läcker tur Pär. Hur länge var du ute? Jag gillar A till B upplägg med att röra dig mellan olika biotoper och kulturmiljöer.

Vilka datum? Har du någon kort skriftlig reseberättelse?

Thure

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack! Jag har Länstyrelsens folder. Den är toppen! Gissar att personalen vid Grövelsjön har bra koll. Får höra med dem när jag är där. Kan ändå inte bära mat hemifrån som räcker till sträckan efter Grövelsjön.

I Grövelsjön finns butik både vid STF, Grövelsjögården och i Storsätern under turistsäsong.

Off season är det Storsätern som gäller men viss osäkerhet då de haft lönsamhetsproblem. Eljå och Drevsjø på norska sidan kanske är alternativ?

Thure

Läcker tur Pär. Hur länge var du ute? Jag gillar A till B upplägg med att röra dig mellan olika biotoper och kulturmiljöer.

Vilka datum? Har du någon kort skriftlig reseberättelse?

Thure

Jag tror du hittar de flesta svaren om du klickar runt lite i menyn på högersidan på min hemsida :) Sedan måste jag väl erkänna att jag hellre fotograferar än skriver, så några utförligare texter än så här kommer det nog aldrig att bli...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips