Vandrarkäng med lågt häl till tå drop finns en sådan ?

Ruggigt fula, och gjorda mestadels i tyg. Ser sladdriga och dåligt gjorda ut. Hade inte vart mitt val. Men vem vet, de kanske är übersköna, jättehållbara och fantastisk kvalitet.

Som ett sidospår, moccasinsydda skor brukar vara sköna faktiskt. Har varit sugen på ett par amerikanska upland boots ganska länge. Men har inte hittat utan foder i rätt prisklass. Men de hade ju varit en fin kandidat att bli plattsulade.
 
Tackar för alla svar och tips, när jag menar en "riktig känga" så är det just lite extra stöd runt anklarna samt inte för mjuk sula.

Jag har vandrat en hel del med ett par vanliga låga skor som skoindustrin nu kallar för "appoach skor". det fungerar fin fint så länge det inte är jobbig terräng med blockstenar osv då tar mina fötter för mycket stryk.

M90 kängan har man gjort många "förflyttningar" under tiden i lumpen ; )
Fungerade helt OK då i alla fall, kan vara värt att testa mest då för priset, i vanliga fall kostar ju en känga mångdubbelt.

Vivo kängan ser intressant ut.

Tackar för svar!
 
Jag tycker, som jag redan skrivit, inte heller om marschkänga 90, men det gör inte att den inte är mycket uppskattad av andra. Om den skulle vara så dålig som du skriver hade den bytts ut för länge sedan alternativt aldrig anskaffats då flera tiotusentals värnpliktiga årligen i så fall skulle ha fått allvarliga fot/knä/ryggproblem vilket inte har varit fallet.

sedan vet jag inte varför man skulle göra en vandringskänga till försvaret, det är inga som vandrar i försvaret, det är några men det är en försvinnande liten del (på FJS blev vi ombedda att köpa kängor och stövlar privat just för att M90 inte var tänkt för vandring med tung packning). resten behöver en skyddskänga, för att inte sparka sönder tår i fordon, gå vakt, osv.. M90 är kvar för att den funkar utmärkt till det den är tänkt till.. åka bil..
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.