skogstösen; sa:
Vandra i Sthlm vore drömmen...jag vet bara inte vart man tar vägen, nån annan som har idéer?
Man kan gå längs mälaren innifrån city ut till norsborg vid vattenverket, vidare till sturehov det är väl en ganska bra dagsmarch dit o hem, vill man vidare kan man gå via hemvärnets stridsskola eller vad det heter, där kan man fortsätta vidare om man vill, det är fina skogar men jag vet inte om vattenkvaliteten är så bra där om man tänker på att det är skjutbanor osv.. som fortfarande används. skall tilläggas. och om jag fattat det rätt så händer det att de har nattskjutning.
på vintern/tidig vår när det bär på isen är det härligt att gå långs mälarens strand och då kan man göra det ganska långa sträckor även där det igentligen inte är någon stig på land..
dock bör man nog ta med rätt utrustning för det..
Annars finns det ju ett 10 tal leder som går i och runt stockholm.
Tips med tanke på stundande dagar..
från öl och whiskeymässan bör man inte ta längs med vattnet hem mot stockholm.... det går, men det är absolut inte att rekomendera när man är lite halvlullig.. ;-)
Tips 2 det finns en liten grön bok som heter stockholms friluftsliv. Där finns en del matnyttigt.
var det något sådant här du letade efter eller var det mer bara att röra sig i stockholms city ?
/Torbjörn