• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

vandra i patagonien

hej. befinner mig nu i Buenos Aires. Har planerat att jag ska befinna mig i slutet av november nere i patagoninen for att vandra. undrar om det ar nagon som har samma planer, sa kanske man kan foljas at. det ar ju alltid roligare om man ar tva..

Vandring i Patagonien

Hej!

Låter kul, jag kan verkligen rekommendera patagonien, gick bla "W" i Torres del paine och några dagar i Fitz Roy. kolla alander.nu.

Jag skulle gärna återvända, jag kommer att få en del tid över from mitten av November, men jag har en del andra funderingar också...

/J

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
vandra

Aker till Salat pa sondag, och ska sedan sakta men sakert dra mig nerover till Bariloche och Usaiha.
tankte spendera mest tid nere i torres del paine.
/emma

Måste säga att jag blir lätt avundssjuk på dig som ska utforska Patagonien.

Jag var där själv för några år sedan. Har du möjlighet vill jag föreslå att du besöker Cochrane i södra Chile. Det ligger en bit söder om Coihaique. Varför ska man åka hit? För att det är vackert och långt ifrån lika mycket turister som på många andra håll. Men framför allt bor Washington Baez här. Har man tur är han hemma. Han älskar svenskar och har bott i Sverige. En underbar man som förgyllde min resa. Han avslutade vårat möte med att säga "se till så det kommer fler svenskar hit". Jag gör mitt bästa.

Ha en bra resa.
/Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips