Finns en del trådar om vattenförvaring och bärning tidigare t ex https://www.utsidan.se/forum/threads/vattensaeck.80980/
Min frågeställning är vilken vattensäck som är mest hanterlig vid flerdagarspaddlingar. Tidigare har jag mest använt plastdunkar vilket jag trivts med, men nu är tanken att lägga en vattensäck typ 10 L framför fötterna i en något rank enmans träAnita för att stabilisera kajaken lite mera. Kajaken är rätt rundbottnad och de dunkar och komprimerbara dunkar jag använt har antingen inte passat bottenformen eller läckt i kranen. En fyrkantig dunk kommer inte ned mot botten / kölribban och stabiliserar därför inte optimalt.
Finns några olika typer av vattensäckar.
www.xxl.se
scandinavianoutdoor.se
scandinavianoutdoor.se
de.ortlieb.com
Vad har ni för preferenser och vilka nackdelar har ni upplevt med era vattensäckar?
Thure
Min frågeställning är vilken vattensäck som är mest hanterlig vid flerdagarspaddlingar. Tidigare har jag mest använt plastdunkar vilket jag trivts med, men nu är tanken att lägga en vattensäck typ 10 L framför fötterna i en något rank enmans träAnita för att stabilisera kajaken lite mera. Kajaken är rätt rundbottnad och de dunkar och komprimerbara dunkar jag använt har antingen inte passat bottenformen eller läckt i kranen. En fyrkantig dunk kommer inte ned mot botten / kölribban och stabiliserar därför inte optimalt.
Finns några olika typer av vattensäckar.
Sea To Summit Pack Tap 4L Green - Diverse Vandringsutrustning - Sea To Summit Pack Tap 4L Green | XXL
Läs mer om Sea To Summit Pack Tap 4L Green. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp

Sea To Summit Pack Tap 10L
En 10 liters vattenbehållare för lägerbruk. Häng upp den i ett träd och använd den som en kran! ** Sea To Summit Pack Kran 10L** - En 10 liters vattenbehållare för lägerbruk.

Ortlieb Water Bag 10 L
En praktisk vattensäck med ventil. Denna behändiga vattenpåse, komplett med lättanvänd vattenventil, är perfekt för användning i ett läger eller koja.

Water-Sack
Goodbye bulky containers. The ORTLIEB Water Sack ensures reliable water supply in your camp doing without big and bulky canisters.

Vad har ni för preferenser och vilka nackdelar har ni upplevt med era vattensäckar?
Thure